• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Navigon 8410 på ingång

F

F.d. 52994

Guest
Sv: Navigon 8410 på ingång

Jag tycker också att det låter intressant. Har för närvarande en 8110. Väntar med spänning på vilket pris dom kommer att sätta
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Navigon 8410 på ingång

Äsch!

Å jag som precis köpt en ny 8310 för att ersätta min Garmin...

Känns ju skönt att veta att den redan blivit så gammal så Navigon måste ersätta den med en ny modell.:mad:
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Navigon 8410 på ingång

Jag har för avsikt att nästa år köpa en ny Navigon, då kanske den heter 8610, eller rent av 8810. Vi lever i en fantastisk värld, man hinner knappt bära ut grejorna från affären förrän dom är omoderna. ;):rolleyes:
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Navigon 8410 på ingång

Jag har för avsikt att nästa år köpa en ny Navigon, då kanske den heter 8610, eller rent av 8810. Vi lever i en fantastisk värld, man hinner knappt bära ut grejorna från affären förrän dom är omoderna. ;):rolleyes:

Hej!

Ja jag kan hålla med dig om att det kommer nytt hela tiden.

Men inte att den man har blir omodern så fort för det.

Jag tror att man måste sätta en gräns själv vad man behöver.

Upplever samma sak med mjukvaror till datorn.
Inte fasen behöver man uppdatera programmen varje gång det kommer nåt nytt.
Klarade man sig innan, så klarar man säkert sig även i fortsättningen.

Om nu inte den nya uppdat. har något som man ABSOLUT behöver för att klara sitt jobb.

Men så klart.....visst är det roligt med nytt.:twitcy:

Detta är min åsikt.:)

 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Navigon 8410 på ingång

Du har så rätt. Jag skall byta nästa år för att för att den nya har lite mer funktioner och att det går att lägga in kordinater, och sen går mina uppdateringar av kartan ut 2010. Jag tycker oxå att Navigon är en bra navigator och är helnöjd med den, med ett litet undantag, jag skulle hellre vilja ha TeleAtlas som kartdatabas isf Navteq
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Navigon 8410 på ingång

Det kan nog vara så. Problemet är att Navteq inte är särskilt detaljerad här uppe i Norr. Byskeälven uppe vid Siksjön är inte utmärkt, men däremot ett litet vattendrag i Danmark som var utan vatten och som vi kallar för diken här uppe. Jag letar ofta efter fiskesjöar och då tycker jag att Tele Atlas är bättre, jag har haft den tidigare i en Mio. Å andra sidan så är vi vana att ställas åt sidan här uppe, så jag tar det med ro.
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Navigon 8410 på ingång

Hej
Det var nog också så man beskrev resultatet av testet att det fanns styrkor och svagheter hos båda, men att Navteq totalt hemförde segern. Men har man specialintressen så måste ju de få styra..
/Bertil
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Navigon 8410 på ingång

När dom gör testerna så åker dom bara runt i Södra och mellersta Sverige, från Sundsvall och uppåt är det ointressant
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Navigon 8410 på ingång

Är det någon som vet om man kan ladda ner ställplats kordinater på NAVIGON Navigator 4310 ?
:)
 
Toppen