• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Navigerings-app till android?

F

F.d. 53061

Guest
Hej! Vi har hittills använt gps men jag har funderat på att istället köpa en navigerings-app till min android-surfplatta. Tacksam för tips! :spinny: Det ska vara en där man laddar ner kartor så att man kan använda den offline också. Bra täckning för Europa.
Mvh Tanja

classe273

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2025
Sv: Navigerings-app till android?

Jag använder Sygic och tycker den fungerar bra

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det finnes et stort antall navigator app til Android. En må først bestemme seg for online eller offline kartverk, endel apps tilbyr begge deler. Vil en ha online så er det få som kan konkurrere med Google sin standar app.

Map Favtor Navigator er for noen en god kandidat, både i free og betal utgave. Free bruker openstreetmap kart og betal Teleatlas. Betal finnes og i en utgave for store biler som benytter høyde og vektbegrensinger i ruteberegning.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Here har blivit allt bättre och fördelen är att man kan ladda ned all världens kartor helt gratis. På så vis blir den betydligt snabbare än online-apparna som måste koppla upp sig på ibland långsamt nät. I nästa utgåva kan man hoppas på fler inställningsmöjligheter och ruttalternativ gärna med delmål.

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025

OsmAnd+ är ett alternative som jag använder som stöd till min ordinarie Gps.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Navigon finns även till Android och jag har använt den tidigare.
Är väldigt lik en vanlig GPS men kostar några hundra.

F

F.d. 30644

Guest

Håller på Navigon som är en Garminpodukt med väl uppdaterade kartor , jag har använt den i flera år med belåtenhet. Jag tycker den ersätter en vanlig navigator utan problem.

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2025

Eniro navigation är en annan, den är gratis för Sverige sen kostar det. Tomtom finns också som alternativ men kostar också.

Leif Torså

FD HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7691
Medlemskap
2023

Jag testade CoPilot på min Sony Xperia Compact under vår resa till Portugal i våras. Den gav hela tiden bättre vägval än min Navigon navigator som kördes parallellt. Grafiken är dock klart sämre än på navigatorn. En viktig egenskap är att det skall gå att ladda ner ställplatslistor och det fungerar bra med CoPilot. Till nästa längre resa planerar jag att skaffa en separat lågprisplatta i lagom storlek som reserveras för navigation.

Leif Torså

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025

Navigon har just nu rabatt på sin Android-navigation. Är det någon som vet hur enkelt det är att lägga in t.ex. HBK-poi eller egna poi i Navigon? Format?

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Jag har en Navigon navigator och den har en otrolig förmåga att lura in mig i stadskärnorna trots att det finns ringvägar runt, så den har jag nu liggandes som reserv.
Jag vet inte om Navigon-appen är likadan.
Tänk bara på att kartuppdateringar kan vara dyra. I Sygic t ex är de gratis.

Toppen