• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Navigering med Apple Watch

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Navigering med Apple Watch

Kanske inte bara för navigering. Av någon anledning har jag aldrig burit någon klocka, jag har heller aldrig gillat att bära runt på en mobiltelefon!
Men nyttan av mobilen har sedan den klev in i mitt liv för nästan 20 år sedan övervägt nackdelarna med råge och jag har helt enkelt accepterat att släpa runt på dem.

Meddelanden, svara med färdiga svar eller diktera ett svar. Det skulle funka för mig då svaren ja, nej, vet inte säkert skulle vara ett bättre svar än inget.

Telefon, apple skriver: Använd den inbyggda högtalaren och mikrofonen för korta samtal...
Det skulle nog fungera för mig då jag hör till de som kanske inte pratar överdrivet mycket eller länge med folk.

Att få ett tryck på handleden när det dags att svänga åt något håll lär ju göra att man inte missar en sväng pga av att man är lite disträ emellanåt.

Apple - Apple Watch - Inbyggda appar

Priset kostar en del, men om jag skulle klara mig med en sån klocka och slipper att alltid i alla lägen släpa runt på en telefon så skulle det nog vara värt varenda krona för mig. Det blir nog till att hålla lite koll på vad användare tycker om den. :)

mvh jocke

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Funkar hyfsat för att ta reda på gång- eller biltid till närliggande mål.
Säg "Hej Siri, hur långt till Havets Hus i Lysekil"

image.jpg

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Siri är ju lika korkad som min Beirut. Minuter är väl inget längdmått!

Jappe

Ibland är tiden viktigsre än avståndet!
Hela skärmdumpen fick inte plats på bilden som visar tid, avstånd, karta, adress, telefonnummer och annat. Gångtid 3 timmar och 8 minuter med röstvägledning och vibration på handleden.

Gångtiden beräknas efter vikt, längd, ålder och kondition, fråga mig inte hur den tagit reda på det. Kanske samarbete med NSA?

Senast ändrad:

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Vikt, längd och ålder från Hälsa-appen, kondition från Aktivitets-appen.

Toppen