• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Navigatorn "hakar upp sig" ...

F

F.d. 3

Guest
Hej
I helgen upptäckte jag att navigatorn (Garmin Nuvi 660 FM) hakade upp sig under körningen. Fick göra en omstart för att 'väcka' liv i den ... någon med samma erfarenhet ?

//kaj
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Navigatorn "hakar upp sig" ...

Samma sak hände med min Garmin 760 på väg till Holland. I södra Danmark slutade den att rita kartan och hängde sig totalt efter ett tag. När jag kom hem läste jag bruksanvisningen om "tvångsstart" och lyckade få igång den och laddade sedan in en ny version av programmet som jag hittade på Garmin hemsida. Efter det har den fungerat helt OK. Alltså inte kartprogrammet utan navigatorns styrprogram.

EssoJ
 
F

F.d. 1471

Guest
Sv: Navigatorn "hakar upp sig" ...

Detta är inte allför ovanligt oavsett märke på navigatorn. Men händer det ofta bör du vända dig till återförsäljaren och reklamera varan. Du har tre år på dig att reklamera en vara enligt konsumentköplagen.
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.663
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Navigatorn "hakar upp sig" ...

Nin Garmin Nuvi 350 hängde sig när vi var utanför Berlin för en månad sen. Jag hoppas innerligt att felet kommer tillbaka snart och ofta ! ?? Jo för det var den dom stal för mig när vi övernattade på parkeringen vid Östgötaporten !
// Göte J
 
Toppen