• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Navigatorer

F

F.d. 10530

Guest
Vad ni om navigatorer? Vi har en navigator där man endast kan skriva in adresser (gatunamn och städer) men de flesta campingplatser har ju inga adresser. Men man får ju alltid deras koordinater. Men vi kan alltså inte lägga in koordinater i vår navigator. Min fråga är därför: Känner någen till en navigatormodell i vilken man kan skriva in koordinater?
Har förresten en Hymer Van med långbäddar som vi köpte i fjol och är otroligt nöjda med. Startade vår husbilspremiär med en långresa via Rügen-Berlin-Prag_Österrike till Kroatien där vi var en vecka i Rovinj i Istrien. Fantastisk fin resa. 400 mil på 5 veckor. Vi ser fram emot fortsättningen...
Hälsningar till er alla
Bodo
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: Navigatorer

Jag har TomTom 710 och den hanterar koordinatorer. Hälsn/AndersW
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Navigatorer

Har en Garmin 330 som liksom din bara hanterar adresser och som jag köpte för 8000 kr för några år sedan. Det var andra priser då! Men jag tycker egentligen att det fungerar ganska bra även utan koordinater. I alla fall om man har en hyfsat bra campingförteckning med sig i bilen samt ett bra kartunderlag med detaljerade kartor. Själv använder jag ACSI:s Campingführer Europa samt en tysk kartbok i tegelstensformat (i alla fall viktmässigt). Har naturligtvis även Bordatlas - där adresserna står.

mvh
Staffan
 
Senast ändrad:
F

F.d. 8491

Guest
Sv: Navigatorer

Vi har Garmin 760 och den klarar koordinater.

Sven-Åke
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Navigatorer

Tom Tom & Garmin fixar koordinater, Navigon kommer med den möjligheten till nästa (års?) modell, Sony hade det inte tidigare kommer inte ihåg hur det är nu.

Peter :)
 
F

F.d. 50012

Guest
Sv: Navigatorer

Jag har en MIO-269 den klarar båda formaten av koordinater, grader,min,sec. grader, decimaler.

Bertil.
 
F

F.d. 25033

Guest
Sv: Navigatorer

De flesta fabrikat, har en egen hemsida, där kan Du gå in och uppdatera din navigator. Har själv en gammal tomtom one, där det saknades den funktionen,uppgraderade den i våras, kostnadsfritt, har nu en helt modern gps, med alla finesser och nytt displeyutseende Hälsar Morgan
 
Toppen