• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

navigator

valle

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2025
Skulle uppdatera min Garmin 250 drygt ett år gammal.De begärde 980kr för detta program där jag köpte den.Är det bättre att köpa en ny nästa år?. Tycker att uppgraderingen är alldeles för dyr ,jämfört med priset på en ny.Valle

F

F.d. 52994

Guest
Sv: navigator

Jag håller med dig. problemet är dock att om du köper en ny så är det inte säkert att du får den senaste uppdateringen, jag tycker att det är lite av lurendrejeri i detta. Själv har jag en Navigon som dateras upp 4 ggr per år och jag tycker att det är utmärkt, den är lite dyrare än andra och har nog andra brister också, men det får man ta. Nu längtar jag efter den fulländade Navigatorn, men den kommer nog aldrig :twitcy:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Jeg bestillte min pakke direkte fra mapfactor, den kom på døren til huset vårt i Dalsland med DHL. Har ikke sett noen forhandler i Sverige ennå.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Var uppmärksam på att senaste kartan inte heter 2009 utan 2010, allt för att vilseleda konsumenten. Dessutom hämtar de flesta kartan illegalt på nätet - gratis. Filen är på 1,59 GB!

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ja under installasjon kan du velge mellom mer en 20 språk for hele pakken, den norske røsten er en mann - har ikke sjekket den svenske.

Det er med i PC versjonen to utgaver av programmet, Navigator som egner seg bra på en liten touch skjerm, og Map Explorer som krever større skjerm og tastatur. Vi kjører begge på en 10" skjerm på intrumentbrettet, og har et trådløst tastatur til en bil-pc som er skrudd fast så den ikke er synlig.

B

Bosse & IngaLill

Guest

Ja under installasjon kan du velge mellom mer en 20 språk for hele pakken, den norske røsten er en mann - har ikke sjekket den svenske.

Det er med i PC versjonen to utgaver av programmet, Navigator som egner seg bra på en liten touch skjerm, og Map Explorer som krever større skjerm og tastatur. Vi kjører begge på en 10" skjerm på intrumentbrettet, og har et trådløst tastatur til en bil-pc som er skrudd fast så den ikke er synlig.

Tack Knut för ditt svar,,, men nu har jag problem med Norska språket,, vad är "tastatur" och vad är bil pc,, är det en vanlig `10" laptop du talar om ????
Du märker kanske att jag är ganska okunnig i ämnet.
Hälsningar
Bosse

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Tastatur = keyboard (engelsk, husker ikke det svenske ordet)

Bil PC = en liten robust stasjonær PC som kan gjemmes bort i lasterom, under setet eller andre passende steder. En kan godt bruke en laptop også, men mitt valg var en maskin som jeg kjøpte fra Cartft i Tyskland, ser ut som Car-PC System (CTF700 7" VGA Touchscreen, CTFGPS-1 , Voom-2, Commell-LV675D, Intel Celeron-M 1.6Ghz CPU , 512MB DDR RAM, 2,5" 40GB HDD + Adapter, Slimline DVD + Adapter, M2-ATX + ATX Adapter) men har litt annet innhold og en større skjerm.

Kenneth&Birgitta

HBK Medlem
Kommun
Boden
HBK-Nr
676
Medlemskap
2025

Till gamin finns det en sk livslång uppdaterings licens för 1095:- på ClasOhlsons, där man kan ladda hem den senaste vers flera gånger

B

Bosse & IngaLill

Guest

Tastatur = keyboard (engelsk, husker ikke det svenske ordet)

Bil PC = en liten robust stasjonær PC som kan gjemmes bort i lasterom, under setet eller andre passende steder. En kan godt bruke en laptop også, men mitt valg var en maskin som jeg kjøpte fra Cartft i Tyskland, ser ut som Car-PC System (CTF700 7" VGA Touchscreen, CTFGPS-1 , Voom-2, Commell-LV675D, Intel Celeron-M 1.6Ghz CPU , 512MB DDR RAM, 2,5" 40GB HDD + Adapter, Slimline DVD + Adapter, M2-ATX + ATX Adapter) men har litt annet innhold og en større skjerm.
Många tack för ditt svar,, kommer att sätta fart på hur jag kommer att ordna både data och navigering i ett slag. Och du Knut,,,tastatur på svenska,,"tangentbord" ännu en gång tack !!!
Bosse

Toppen