• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Natur, foto o äventyr

F

F.d. 50036

Guest
Igår kväll hade jag förmånen att besöka Kungsbacka och få se Annette Seldéns bildspel om Kungsbackas olika naturreservat, en föreställning på ca 2 och en halv timma. En helt fantastisk föreställning med naturbilder och filmer där Annette på ett fantastiskt levande sätt fångat både vardagen och speciella stunder som det är få förunnat att se i verkligheten. (För dig som inte vet, heter Annette, Ludde Kudsson här i HBK)

Den första avdelningen av bildspelet bestod av en fantastik resa genom Kungsbacka många naturreservat. Det var bilder från alla årstider, bilder från hängivna människor som ger sin fritid till fågelmärkning, eldning av ljunghedar, gammaldags slåtter på slåttervallar, cowboys mm.

Efter en kort fikapausen fortsatte Annette med en lika intressant men kortare del där vi fick ta del av en naturfilmares vardag. Vi fick hänga med Annette på hissnande flygturer, kajakpaddling bland både höga vågor och isflak, för det mesta var hon över vattnet men ibland var hon under vattnet och filmade. Hon visade sitt tältläger, kajak och inte allra minst sina 29 kg fotoutrustning. Annette är en fantastisk äventyrskvinna som jag betvivlar har en enda dag där det är tråkigt på jobbet.

Jag träffade Annette och hennes familj första gången tidigt på våren 2010. Hon ville kolla min familjs Bürstner Argos som vi precis hämtat i Tyskland Vi bokade tid, jag satte på värmen i bilen och fixade fika! Det blev ett långt möte, tror det blev mer än 4 timmar. Annette tog många kort på bilen och vi diskuterade det mesta.
Annette åkte hem och visade kompisen bilderna och sedan åkte båda till Tyskland och hämtade varsin Argos. Detta speglar Annette bra, gör hon något gör hon det fullt ut och nu! Ibland träffas vi som åker Argos, senast i Hjo, då använde vi en av våra Argosar som filmduk och fick ta del av Annetts fantastiska bilder, ute en tidig vårkväll. Efteråt grillade vi korv som nattamat.

Uppmanar dig som är naturintresserad att kontakta Annette för att boka ett bildspel i din kommun, det blir garanterat en kväll att minnas, både för dig och dina vänner.

Rulla lugnt Torbjörn
 
Toppen