• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Några som har denna DMTECH 19" LED-tv'n?

angan

HBK Medlem
Inlägg
966
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: Några som har denna DMTECH 19" LED-tv'n?

TV apparater är färskvara med bäst före datum på. Det kommer alltid en bättre modell senare..... Min DMTECH har hörlursurgång (nog ganska vanligt) som du kan koppla till bilradion. Dyrare är inte nödvändigtvis bättre :)
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: Några som har denna DMTECH 19" LED-tv'n?

Hejsan!
Vi har en dmtech 19 tummare i vår nya husbil och tycker att det är kanonbra bild på den och bra betraktningsvinkel ....
 

Home-car

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Västerås
HBK-Nr
857
Medlemskap
2024
Sv: Några som har denna DMTECH 19" LED-tv'n?

Hej!

Vi har två DMTECH LED TV i vår bil. Jag tror att det ena är just den där modellen med inbyggd DVD. Den har MPEG2 på TV-mottagaren och MPEG4 på DVD. Om ett par år kommer du attt behöva köpa en mottagaren för att kunna se boxer-kanaler. Bild är, som på alla LED, bra. Men MPEG2 tar den inte emot några HD-kanaler, men vem bryr sig. Vi åker inte husbil för att titta på TV. (Man kan i och för sig undra varför vi har två TV-apparater om vi inte tittar särskilt mycket på TV?)

Mvh

Home-car
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.622
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Några som har denna DMTECH 19" LED-tv'n?

Hej!

Den har MPEG2 på TV-mottagaren och MPEG4 på DVD.
Mvh

Home-car
--------------------------------------------------------------------
Hejsan de som de säljer nu har både MPEG2 och 4 i mottagaren, så de hänger med ett tag ännu. Men "bara" DVB-T och inte T2 (som knappast någon TV har än) så att se HD-tv i dem går inte utan en lös box.

M.v.h. JANKRO.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.484
Kommun
Hässleholm
Sv: Några som har denna DMTECH 19" LED-tv'n?

Vi har en ... billig, DVD och hörlursutgång till hörlurarna eller bilradion. (ljudet i högtalaren är kass)
 

Git & Micke

FD HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Borås
HBK-Nr
5403
Medlemskap
2022
Sv: Några som har denna DMTECH 19" LED-tv'n?

Funderar på att köpa denna tv, några som har positiva eller negativa erfarenheter?

DMTECH LED19DTB DVD BLACK HD-Ready LED-TV med inbyggd DVD-spelare!

Har hörd att den skall ha egna utgånger för ljudet (för att koppla till högtalare i bilen), men det står inget om det i teknisk spec hos netonnet.

Valet står mellan DMTECH och LTC's 19" LED (pris 2995,- hos swedol),

Hej

Har precis satt in en sådan i husbilen. Är nöjd med bilden. Uttagen går nedåt vilket jag tycker va bra. Köpte på netonnet 1790 sek

DMTECH LED19DTB DVD BLACK HD-Ready LED-TV med inbyggd DVD-spelare!
 
F

F.d. 29989

Guest
Sv: Några som har denna DMTECH 19" LED-tv'n?

Bytte från Andersson till DMTech då Andersson stördes ut i HB:n (av något?, finns fler som har haft den erfareheten i HBK).
Jag har 22" DMTech med DVD. Använder separat Boxer-box då CA-modulen sticker ut = TV:n får inte plats. Boxer signalen via scart till TV:n. Upplever en viss eftersläpning/MPEG-avkodning i bilden på DM när man kör analogt/scart som inte fanns i originalmonterat Caratec + Andersson. Ljudet via hörlurutg. går till extern högtalaren, då ljudet i alla dessa små TV är smärtsamt dåligt. Mvh Philip.
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: Några som har denna DMTECH 19" LED-tv'n?

Det enda jag har emot den är inbyggda DVD:n där skivan lätt hamnar mellan/utanför släden och ramlar in i TV:n. Har själv råkat ut för det och fick plocka isär hela TV:n för att få ut skivan. Kanske fler apparater som har samma egenskap, men det är det enda negativa jag upplevt.
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: Några som har denna DMTECH 19" LED-tv'n?

Nu har vi testat DMTECH 19 LED i ett par veckor och den fungerar väldigt bra både vid visning av film och digitaltv. En trevlig feature är att man kan spela in tv program direkt på ett usb minne vilket vi finner mycket användbart.
 

PG-Husbil

FD HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Motala
HBK-Nr
2078
Medlemskap
2021
Sv: Några som har denna DMTECH 19" LED-tv'n?

Hej

Har just köpt en DMTECH led tv med dvd o MPEG4 DVB turner.
Den verkar bra, har kört den nån timme.
Den ska gå att uppgradera via USB, men var hittar man filerna till uppgraderingen?
Någon som vet och vad är det för ev. uppgraderingar, kanske spela andra filtyper,?

mvh
;)
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Några som har denna DMTECH 19" LED-tv'n?

Har haft DMTech i flera år och fungerar utmärkt. Det enda man kan klaga på är ljudet men det är lika för vilken platt tv som helst beroende på att det inte finns tillräckligt med plats för riktiga högtalare och för liten volym för att få en bra baseffekt. Detta löser man lätt med externa högtalare.
 
Toppen