• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Växellåda Någon som känner till var oljepåfyllning för växellådan till en ducato177 hk 3.0 l årsmod 2012 sitter

Carl-Axel

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026
Någon som vet var man fyller växellådsolja till en Ducato 177 hk 3.0 l årsmod 2012
 

Carl-Axel

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026
Tackar för detta tips, avtappningen hittar jag. Ska krypa under. men påfyllning borde vara uppifrån så jag får leta efter var sladden sitter till kontakten.
 

Carl-Axel

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026
Nu har jag lyssnat på er alla, tack, började med att hitta avtappningspluggen- sexkantnyckel. Sedan på motsatta sida -högre upp-sitter en likadan plugg som jag först fyllde olja i- men det gick bara i 1 l. Efter mycket letande hittade jag en likadan plugg fram under luftrenaren. Denna ligger högre än de övriga varför det gick i resten av oljan här 2,9 l totalt. En slang gick att föra ner vid luftrenaren mot plugghålet.
Tack för hjälpen
 

Bilagor

  • växellåda oljefyllning fram 2.JPG
    växellåda oljefyllning fram 2.JPG
    1,7 MB · Visningar: 63
  • växellåda oljefyllning fram.JPG
    växellåda oljefyllning fram.JPG
    1,7 MB · Visningar: 63
Toppen