• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Någon som har köp husbil från Camperville LTD

Kfreda

HBK Intresserad
Inlägg
3
Kommun
Valdemarsvik
jag fick en erbjudande från CAMPERVILLE LTD
köpa detta bilen
jag var intreserat och fråga hur skulle vi gå vidare med köpet , då fick detta mail

Du har 15 dagar på dig att inspektera detta fordon i Sverige, och om du bestämmer dig för att inte behålla det tar vi tillbaka det på vår bekostnad och ger dig full återbetalning. Vi annonserar för hela EU, men vårt läge är i England och Tyskland.

Den totala kostnaden med transport till din adress är € 8,000 (fordons försäljningspris) + € 480 (transportkostnad). Som betalning accepterar vi banköverföring.

- vi påskyndar fordonet FÖRST
- vi skickar frakt uppgifterna så att du kan bekräfta expeditionen
- vi skickar dig försäljningsavtalet och fakturan undertecknad och stämplad av vårt företag
- när du har bekräftat expeditionen och fått försäljnings kontraktet och fakturan måste du skicka betalningen till oss, så att vi kan leverera fordonet
- när betalningen mottagits och bekräftats, levererar vi fordonet
- när fordonet har levererats har du 15 dagars returpolicy
- om du efter 15 dagar inte vill behålla fordonet skickar vi tillbaka det till oss på våra egna kostnader och återbetala din betalning
När betalningen har bekräftats av vår ekonomiavdelning kommer leveransen att ske inom 7-10 dagar.

Då skrev jag tillbaka att jag hade väkanta som bör utanför Newport ca 24 minuter bil till deras företag och att vi skulle köpa bilen kontant vid avhämning..
då fick jag detta mail

Jag är ledsen, men på grund av COVID-krisen kan vi bara leverera våra fordon, vi accepterar inte att hantera personligen. Jag ber om ursäkt, många av våra kollegor har testats positiva för COVID under det senaste året och vi tog detta i beaktande när man beslutar att bara skicka / leverera våra fordon.
då sickade ja Detta fråga
would you be so kind to send me
the peugeot registration number and also the specification of the model and engine size
to be able to see what is needed in the bilregister in sweden.
after im receive the information we can continue with the payment method
many greetings from sweden detta är svaret

Absolutely. I have forwarded you the vehicle registration documents, so you can check with Swedish government what it means for you to register the vehicle in Sweden. Thank you
men ingen reg nr inget...OBS OBS OBS BARA OSERIOSA BEDRAGARE Hoppas att ingen bliv blåss på detta set
mvh
 
Senast ändrad:

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.063
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Det finns en mängd saker i detta email som säger BEDRÄGERI!!

Priset,för billigt 100000kr,visserligen 33000mil på mätaren
Går inte att besiktiga innan leverans,pga covid??
Vem skickar en bil till Sverige för påseende och tar tillbaka den sedan,dessutom brexit problem
När du har betalt bilen kommer du aldrig att få leverans eller pengar tillbaka.
 
F

f.d. 53452

Guest
Ja bedragarna är kreativa. Man undrar hur många som går på sånt?
Tacksamt nog så blir det färre och färre som går på det. Men tyvärr är det så att bedragarna är affärsmän (inom skumma affärer) och justerar sina upplägg och till slut går någon på någon liten del och blir av med handpenning eller liknande.
Men det är bra att forum som Husbilsklubben och Husbilskompisar finns där liknande tas upp för då har vi alla chansen att utvecklas i takt (nästan) med bedragarna.
Som många säger, låter det för bra för att vara sant - så är det nog så.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Här är en tråd om samma bolag.
 
Toppen