• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

När framgång ligger strax bredvid ren tur...

Hymer655

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
10339
Medlemskap
2025
Jag måste här erkänna att jag kan mycket om lite......och de finns gränser för det där med data.
I fjor fick jag äran att hålla på med vår Ipad och fixa till det där med POIViewer och lägga in Hbk:s ställplatser....och jag lyckades, får tacka Knarreviken för hans pedagogiska uthållighet. Nu till min stilla undran, skall denna fil jag la till uppdateras? Eller ersättas med ny någon gång ?
Det känns som det dyker upp ställplatser som jag inte hittar på vår POIViewer.

Mvh Carina i Hymer655

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: När framgång ligger strax bredvid ren tur...

Hjulnissarna har uppdaterat filerna i början av juni i år, det innebär att du får göra om hela proceduren. Visserligen lättvindigt med en iPad och resultatet blir enastående men det är många filer, först på de flesta europeiska länderna och sedan de flesta svenska länen. Men som sagt, resultatet blir bra tack vare Hjulnissarnas idoga arbete.

PS! Nu blandade jag ihop POIViewer och pdf-filerna, får väl skylla på en lång resa.

Senast ändrad:

Hymer655

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
10339
Medlemskap
2025
Sv: När framgång ligger strax bredvid ren tur...

Jag tror jag hänger med....ska bara ladda paddan först, sen ta tag i detta fenomen. Har läst på lite och lägger dem i Ibooks eller liknande. Jag hade läst om detta arbete som gjorts men kopplade inte helt ändå....i tanken...saknade ju kopplingen med Gps koordinaterna....
Så tack och en spark där bak till mej så jag lyckas och något att uppdatera i just POIViewer finns inte då rörande ställplatser.

Njut nu sommar och slit på semestern den ska vara väl använd innan hösten
Carina o Tony

Toppen