Sv: Mys pys i plåtis
OK Fredrik
Vi som haft alkov, delintegrerat osv
och plåtis, vet skillnaden, möjligheterna och fördelarna. Alla plåtisar är inte lika, på samma sätt som t.ex. alkover inte är lika.
Har man inte ägt en plåtis, så
vet man inte, men synpunkter kan man givetvis ha

.
Tja vad ska man säga.... saknar man fantasi så måste man äga varje pryl för att veta möjligheterna. Har bara avverkat xx antal bilar, 2 husvagnar och inne på min tredje husbil. Byggt husbil på glada 80 med min nu bortgångne far. Åkt skåp/lastbil i xx.xxx km. Sovit på instrumentbrädan i en flyttbil. så min okunskap om utrymme och möjligheter är total

Man köper ju naturligtvis ett par hus i livet så man lär sig om vilken som är bäst. Måste äga en 737-800 för att kunna bilda sig en uppfattning om vilka stolar som är värt att sitta i...
Jag har inte ägt en plåtis, däremot en likadan Delfin som Michael och Marianne. Den bilen är fin och har hög "mysfaktor"=ombonat inne. Den kan fungera som ett andra hem året runt för 2 vuxna. Jag vet inte riktigt om jag kan säga samma sak om en plåtis som är 6 meter lång.
Och varför jag kommenterade Michael och Marianne är för att jag haft samma tankegångar i mitt husbilsägande, krypt, kännt och tittat och tänkt i säkert ett 10-tal olika plåtisar, gjort research på nätet. Så jag vet att det finns olika modeller.
Den största aha-upplevelsen skedde då jag tog min tjej med och tittade just på en 6 meters; att "downsiza" från en 2.35 * 7,0 m till 2,05* 6,0 är en resa. Trots allt så är en lagom storlek också en del av gemytligheten i långa loppet och det här med husbilar är ju ingen billig lek. Sätt upp en plastblomkruka/ljus på bordet framme i en 6.0 och vips är halva bordet borta. Visst, det finns bilar med U-soffa bak, men då försvinner bordet fram...
Som jag mellan raderna skrev i mitt inlägg så beror ju allt vilka behov man har och jag delgav trådskaparen det jag upplevt för att hjälpa henne/dem, som jag förstår så finns det en viss fundering inför steget, annars hade de ju redan köpt plåtisen.
Och: det finns naturligtvis en hel del fördelar också, är ingen antagonist mot plåtisar, hade ju tanken själv, men kom till annan slutsats.
Esbjörn: I stället för att "såga" andras inlägg så kan du kanske bidra med att ge råd och tips till trådskaparen ur din enorma kunskap?
Michael och Marianne: sorry för denna onödiga dialog, jag avslutar i ämnet här, over and out.