• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Myror i macrostrid

Sv: Myror i macrostrid

Har själv börjat fota lite i höst. Nu vet jag vad jag ska spana efter för motiv till sommaren! Härliga bilder!
/Eva

Tackar Eva, det värmer.... :)
Vad roligt att kunna ge lite insperation, för det är spännande att med hjälp av macro kunna se det som man vanligtvis inte ser i detalj.
En dag så var hela bilen full av kämpande myror...men oftast bara 2 och 2, fast ibland så blev de 3 :)
mvh Stig

Det är fräckt med så korta skärpedjup som man får vid makrofotografering. Du har lyckats bra att få skärpan på rätt ställe, snyggt.

Tackar....ibland har man lite tur. Fast på dessa motiv, så fick jag många försök till där skärpan hamnade rätt...trots alla sprattelben :)

Här en bild utan myrstrid...men väldigt kort skärpedjup. Tycker myran framhävs bättre, med tanke på paddans storlek.
mvh Stig
DSC_2960 - Kopia.JPG

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Toppen