• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Myggnätsdörr loss

r1.peter

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
32098
Medlemskap
2024
Hej!
Min myggnätsdörrs list som sitter i golvskenan som man stänger dörren med har lossnat två gånger. När dörren har blåst igen. Förra gången fixade verkstaden det. Det går inte bara att trycka tillbaka den, som på min lilla Knaus 500. Jag har försökt. Jag har en Pilote 781:a 2020. Vet någon hur man kan få tillbaka listen i skenan utan att ta bort hela myggnätsdörren. Om man måste hur sitter dörren fast i överkant?
Tacksam för svar.
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Hej!
Min myggnätsdörrs list som sitter i golvskenan som man stänger dörren med har lossnat två gånger. När dörren har blåst igen. Förra gången fixade verkstaden det. Det går inte bara att trycka tillbaka den, som på min lilla Knaus 500. Jag har försökt. Jag har en Pilote 781:a 2020. Vet någon hur man kan få tillbaka listen i skenan utan att ta bort hela myggnätsdörren. Om man måste hur sitter dörren fast i överkant?
Tacksam för svar.
Vet inte hur eran list sitter, men det går att trycka in den i spåret. om inte bänd i isär skenan lite så måste det fungera.
 
Toppen