• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Myggnät kylskåp

L

Lillen.b

Guest
Hej jag var ute på webben och tittade på en video om installation av theford fläkt till kylskåpsventillatione ,på videon demoterade killen på videon myggnät som satt i en lös ram ,kollade på nätet hittade bara till små theford ventiler och hos utländska företag, min fråga finns de att köpa i sverige och finns det för de stora ventilerna kollade på thefords hemsida hittade inget tacksam för svar ,hitttar jag inget så får man väl knåpa ihop något själv Roger
 
L

Lillen.b

Guest
Antar att det kan komma in insekter bakom kylskåpet annars så skulle det väl inte finnas som tillbehör,men stryper de ventilationen så kanske man skulle överväga att inte skaffa myggnät,vi hade ett dometic kylskåp på husvagnen kommer inte i håg om det var nät på den ventilationen
Roger
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Av någon anledning finns myggnät på ventilationsgallren,baksidan av kylen är helt separerad från bodelen så varför dessa nät?visst risken finns att du kan få ett getingbo om du inte använder bilen.
 
Toppen