• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mycket naturbilder

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Många fina bilder naturbilder här och här kommer några av mina. Men nu gäller under vatten ytan. Bilderna är så klart tagna i akvarium :)
1.jpg


1-1.jpg

grenmaldiskus.jpg


2-1.jpg
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Mycket naturbilder

Snyggt! Har också haft grenmalar! Byggde en gång i forntiden upp ett riktigt biotopakvarie, med kardinaler och grenmal bl.a. Bara torv o mangroverötter i burken samt lite dvärgsvärdsplantor. Fick lek på kardinalerna, dock klarade jag inte ynglen. Folk som var hemma tyckte burken var skitful, jag tyckte det var döhäftigt med det bruna vattnet och svag belysning! Snyggt med bilder på lekande kampar! Labyrinter var mina favoriter!

Blir jättesugen på att starta upp burken igen, har allt komplett ståendes i vardagsrummet, fast ingen vatten i, fick en läcka för tre år sen som resulterade i byte av golv i flera rum...:wideeyed:

Jösses vad man slet för med akvariefotografering, lånade en ljusmätare för att mäta K i mina Philips 84 rör, kom fram till vilket magentafilter man skulle ha för att få rätt ljus med Velvia 50....sicket jobb, idag måste det vara lätt med digitalkameran, bara att låta kameran mäta mot gråkortet framför burken....och gött att man kan hålla höga IS o slippa brus!

Är du med in nån akvarieförening?

Riktigt bra bilder!

/Ludde
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Mycket naturbilder

Tackar Ludde
Tycker absolut du skall köra igång karet igen. Jag har ett amazonas kar på 1120 liter i vardagsrummet och när man har folk hemma så är det inte TV´n man kikar på. :)
När det gäller föreningar så är jag aktiv i flera, närmast är väl Göteborgs ciklidgrupp. Där finns också flera duktiga fotografer som plåtar både fisk o fågel. Fiskfotografering har annars blivit en stor del av hobbyn.
För min del är det nästan enbart amazonas som gäller. Men bl. a grenmalar då Här är ett kort på ägg på dessa precis innan kläckning.
4-1.jpg


Annars är det diskus som gäller Dels p.ga deras mångfald dels på grunda v deras unika yngelvård.
SRM.jpg

Heckel.jpg

Female-2.jpg

Albinos.jpg
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Mycket naturbilder

Mycket snyggt! Imponerande med lek på grenmal!

Var själv med i Kungsbacka Akvarieförening en gång i tiden, när den gick i graven blev det Mölndals AF samt Varberg AF, är väl fortfarande medlem i VAF vad jag vet...vi kanske har gemensamma bekanta....
Jag har mest tävlat i hempristävlingar, inte så mycket odling...sällskapsakv. med inriktning på Holländska växtakvarier....

/Annette
 
Toppen