• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mycket allvarlig stöld på nätet!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Google stal min startsida från Firefox och placerade sin egen där. Ska jag stämma Google? Samtidigt försvann någon Flashinsticksmodul så nu kan jag inte se alla videosar. Vad är det som pågar bakom kulisserna? Krig?

Jappe

Birglas

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2025
Sv: Mycket allvarlig stöld på nätet!

Delta-homes stal min, både i Explorer och Chrome! Hur det gått till vet jag inte och det var ett litet h-e att bli av med det.:confused:

Birgitta

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Jag har aldrig varit med om att sökmotorn och startsidan (som är IE respektive Google.se hos mig) ersatts av något annat. Däremot har jag ofta blivit tillfrågad, mer eller mindre öppet, om jag vill byta till än det ena, än det andra. Det gäller att vara vaksam och i många fall avmarkera ett redan ifyllt val vid uppdateringar mm.

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

Oftast har man själv på något sätt orsakat det.
Vanligast i samband med en programinstallation. Tex varje gång man får en ny version av Skype så finns en lite kryssruta som är förifylld där man säger att man önskar Bing som startsida, och då måste man komma ihåg att kryssa bort den först innan man trycker "Installera".

Andra program är lurigare än så... Det kan finnas två knappar - en med "Snabb installation (rekommenderas)" och en med "Avancerad installation".
Trycker man "Snabb" vet man aldrig vad man får "på köpet" men om man trycker "Avancerad" så ska man se att det ofta dyker upp ett antal förifyllda kryssrutor med diverse saker som man inte vill ha - som man måste kryssa bort...

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Exakt så är det,
Extremt ovanligt att någonting installerar "sig själv", dock kan det vara "dolt" i andra oftast gratis installationer, var även kritisk på medskick i epost, ja klicka inte på någonting som man inte är säker på.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Tänk så mycket enklare det var förr när man fick kryssa i det man ville ha.

Nu mera får man med vaksamma ögon och misstänksamt sinne försöka hitta allt som man inte vill ha och ta bort kryssen :(.

JANKRO.

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

Och det blir inte lättare av att vissa programvaror man använder distribuerar sina uppdateringar via olika downloadsiter. När man väl kommer dit finns det minst 5 olika gröna "Download" -knappar, varav bara EN är rätt...

Och dom siterna lever på att man ska trycka fel..

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Ja internet är som en labyrint, full av fallgropar, och nästan omöjligt att inte trampa snett nån gång, vilket vi alla tyvärr kommer att göra.
Man kan inte låta bli lockelserna :p

F

F.d. 29882

Guest

Google stal min startsida från Firefox och placerade sin egen där. Ska jag stämma Google? Samtidigt försvann någon Flashinsticksmodul så nu kan jag inte se alla videosar. Vad är det som pågar bakom kulisserna? Krig?

Jappe

Du får göra som I fone släkten dom lever på att stämma alla

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Jappe, dette kan være et resultat av det skit du hadde i pcen og oppryddingen etter dette.

Toppen