Om det är sådant innehåll som du beskriver, så skulle jag för min del avråda dig från att skaffa denna typ av sammansatta enheter, varför - jo;
¤ Monitorn för backkameran blir felplacerad i det normala "radioläget", man vill normalt ha siktfältet i anslutning till vänster backspegel, vid olika ljusinfall blir det dessutom svårt att se backbilden
¤ GPS-en lider även den av olika sol-, ljusinfall, reflexer och sitter också illa placerad för föraren under körning. GPS'en sitter för lågt och utanför normalt siktfält under körning
¤ Radioanvändningen blir onödigt komplicerad, spec under körning (men även annars). Om man inte använder den kompletta anordningen dagligen så blir denna typ av paket ofta så komplicerade att man avstår från aqnvändning alt måste nyttja instruktionsboken titt som tätt.
¤ Vissa komplettenheter blir svåra och dyra att uppdatera betr kartor, mm
¤ Blir det fel på en av delkomponenterna kan det bli att slänga hela komplettenheten.
¤ GPS-delen blir oftast föråldrad tekniskt, t.ex brukar minnet efter 3-4 år inte rymma hela kartprogrammet, etc (och kan då inte på ett enkelt sätt bytas ut)
¤ Så komplicerade sammansatta prylar/hjälpmedel höjer def inte trafiksäkerheten. Det enda positiva är att allt i ett installationen blir snygg men absolut inte praktisk när det gäller användning/handhavande under säker körning
Mina erfarenheter baseras;
# dels på en kombinationsenhet i en Bürstner Elegance 2010, enheten kostade här fö 31.500:- men var trots det helt oanvändbar, ur alla synvinklar!
# och dels på en Hobby 75TL 2012 med liknande utrustning men säkert billigare kinestillv utrustning. GPS-enheten var redan från början gammal och minnet slut i TomTom'en redan då bilen nylevererades i mars 2012. Denna kompletta enhet fick doch säljaren/leverantören kostnadsfritt byta ut och ersätta med;
¤ En separat körvänlig enkelt fungerande radio, anpassad för säker bilkörning
¤ En separat och i siktfältet rättplacerad GPS avsedd för likaledes säker bilkörning och som dessutom enkelt/billigt kan uppdateras alt förnyas i framtiden
¤ En separat backkamera rätt placerad för säkra och rationella backningsmanövrer