Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Helt rätt, ingen av våra tester säger något.Inget personligt... Men en sådan test säger egentligen inte mycket.
Jag håller med, men vem har testat regulatorer, länk?Men att inte testa två olika solregulator vid exakt samma tidpunkt är helt förkastligt
Hej! Vad kommer det sig att du ska seriekoppla dem? Normalt så pararellkopplar man dem. Vilken typ av regulator har du då som vill ha så hög spänning?Hej
jag har köpt två st olika regulatorer från kina och båda har inte fungerat något bra. Nu har jag köpt en victron smart solar 75/15 och en batterisensor victron som pratat med regulatorn. Ska seriekoppla två 100w paneler.
Kopplade in regulatorn förra helgen och provade appen det verkar fungera.
Victron klarar 75V,fördelen med seriekoppling är klenare kablar ,samt att den börjar ladda tidigare när solen går upp.Hej! Vad kommer det sig att du ska seriekoppla dem? Normalt så pararellkopplar man dem. Vilken typ av regulator har du då som vill ha så hög spänning?
Ansluter du panelerna i serie innebär skuggning av en panel att du fortfarande når över tillslagsspänningen,Titgo duo ser jag ingen fördel med,denna är inte en MPPT-regulator?Hej
Det är som de tidigare skrivit om att det startar tidigare med höger volt styrka regulatorn startar inte laddcykelen om den inte har 5 volt högre än batteribanken. Med tanke på känsligheten med skuggning kommer jag att prova en Titgo duo optimerare som startar vid 16 volt.
Tror att det ska fungera.
Jag är inte, som vissa, känslig för rimlig trådkapning. SåUrsäkta trådkapningen, Michael S