• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

MPPT regulator, är detta sant?

S

StorDansk

Guest
EkoNordica 100W solcell inkl frakt | Stockholm

Kolla denna annons på Blocket, låter för bra för att vara sant, och då är det väl oftast så att det inte är det?

200 spänn för en som då enligt beskrivning endast fixar EN panel på 120W?

Ska köpa 2 st 100W från tyskland och då funkar inte detta eller?
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: MPPT regulator, är detta sant?

Det är bra pris för en regulator på 10A, men den klara förstås bara 120w. Jag vill nog ha mer info innan jag köper.
 
S

StorDansk

Guest
Sv: MPPT regulator, är detta sant?

Det är bra pris för en regulator på 10A, men den klara förstås bara 120w. Jag vill nog ha mer info innan jag köper.

Samma här Esbjörn, ska försöka ringa mannen, länken han håller med funkar inte!
 
F

F.d. 53133

Guest
Sv: MPPT regulator, är detta sant?

Här är innehållet i länken...
 

Bilagor

  • Tekniska data EkoNordica EW100W(1).pdf
    1 MB · Visningar: 117

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: MPPT regulator, är detta sant?

Lite klen regulator, men ett bra pris om den funkar. Jag har läst info om panelen, lite högt vinterpris men frakt kanske ingår och den brukar ha högt pris.
 
S

StorDansk

Guest
Sv: MPPT regulator, är detta sant?

Hej Esbjörn,
nu hade jag ju inte tänkt köpa nån panel, vänter fortfarande på svar från Tyskland,
även om det kanske är lite opraktiskt att installera 2st. MPPT så är det ju fortfarande ett
skapligt pris.

Hälsning FinnV
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: MPPT regulator, är detta sant?

Helt riktigt, prisbilden stämmer bättre, men man får väl utgå från att säljaren har korrekt information.
 
F

F.d. 9418

Guest
Sv: MPPT regulator, är detta sant?

skaffa en C-TEC 250s så löser den alla problem för förbrukningsbatterierna.
då kan ni dra direkt från solpanelen till 250s samt direkt från generatorn till 250s och ni har en laddare som känner av vart ifrån den vill ta strömmen.Dessutom så är generatorn laddregulator inte bättre en när dom uppfann generatorn.DVS generatorn känner av att nu har jag en batterispänning på säg 12,4 volt så nu ger jag 3amp och det gör den redan efter 10 min körning, vilket gör att om du har ett batteri som är halvtomt får du det aldrig full laddat utan man har ett batteri som är 75% laddat. 250s kör upp vidare med 20amp tills batteriet verkligen är fullt lägger sig sedan och puls o underhålls laddar.
 
Toppen