• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Motorskydd

F

F.d. 7702

Guest
Hej, har en Dethleffs 6501. 2007, Saknar nödvändigt motorskydd över själva toppen . PÖroblemet är att det samlas vatten poch sedan rostar. Har du tips var man mköper sådan skydd??
Sune

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026
Sv: Motorskydd

Hej!
Finns mycket i tidigare tråd här på forumet. Nått om "Fiat vattensåll" eller liknande. Vi har ju en Citroen Jumper (-07) och det finns inget erbjudande om garantiåtagande där. Ingen fara säger dom. Men likväl kommer vatten (snö) in på motorblocket och det ser inte fräscht ut alls. Har någon en bra lösning är även vi tacksamma att få veta det!

För nu får det gärna regna! +32 grader och torrt som i öknen på Öland!
Svettiga hälsningar...

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025
Sv: Motorskydd

Jag köpte min kåpa hos Borås Bilhall som även monterade densamma. Tyvärr så krävs det även åtgärder för att täta vindrutan mot gummilisten. Det finns en mängd olika sätta att täta det på.

Bilagor

• P1020489.JPG
    P1020489.JPG
    2,9 MB · Visningar: 7
Toppen