• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Motorlampan lyser

F

F.d. 15776

Guest
Hej
På vägen upp till Karlstad och Frankias träff i helgen fick vi problem med bilen.
Motorlampan tändes och motorn stannade. Efter att ha vridit av och på tändningen gick det att köra en bit igen innan problemet återkom. Så fick vi hålla på i en 10 mil.
Någon som har haft samma problem. Fiat Ducato 2,3 130 multijet. 2600 mil.

Bengt

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Motorlampan lyser

Hej
På vägen upp till Karlstad och Frankias träff i helgen fick vi problem med bilen.
Motorlampan tändes och motorn stannade. Efter att ha vridit av och på tändningen gick det att köra en bit igen innan problemet återkom. Så fick vi hålla på i en 10 mil.
Någon som har haft samma problem. Fiat Ducato 2,3 130 multijet. 2600 mil.

Bengt

Hände oss tidigare i somras, har ducato 3,0 160, fick ta bärgare till Eskilstuna och Fiat-verkstad, det var gasspjället som totalt kladdat igen med kortslutning som resultat, vi fick stå där 2 dygn innan nytt kom från Italien
På verkstaden sa dom till att absolut inte smygköra bilen då är det risk att det blir igenkladdat, en turbo diesel skall köras ordentligt sa dom och efter det så drar jag ur den ibland för att rensa lite :rolleyes:, om det är rätt eller inte struntar jag i och lyssnar på dom i verkstan som alla sa samma sak.

Ett tips kolla alltid med verkstad och läs av felkoder, jag lyssnade och fixade så lampan släcktes utan åtgärd varvid det slutade med bärgare.

Mvh
Pelle

Senast ändrad:
Toppen