• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motorcykelställ

morsan

HBK Medlem
Inlägg
130
Kommun
Kumla
HBK-Nr
745
Medlemskap
2024
Hej kamrater! Har en knaus 595c Traveler 00. Funderar på att skaffa ett motorcykelställ till den. Det ser ut som ramen går ända ut där bak. Funderar på att bygga ett med hjälp av en kompis som är en skicklig svetsare, är det någon som har erfarenhet av det?
mvh. morsan
 

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
380
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2024
Sv: Motorcykelställ

När vi köpte vår husbil satt det ett motorcykelställ där bak, eller om det är till för
eu-moppe eller något sådant kanske. Vi plockade av det för vi hade ingen användning
för det . Nu står det i garaget till ingen nytta.

Mizar

:mcride:
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Motorcykelställ

hej Mizar, satt det på draget eller satt det på annan sätt. hls kurt.b:confused:
 

Gubben

FD HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
14765
Medlemskap
2023
Sv: Motorcykelställ

Morsan! Det är väldigt mkt. att tänka på, inte bara att få en bra å snygg MC. ställning. Totalvikten. Bakaxelns belastningen 10% över ger böter enl uppgift , sedan körförbud. Däckens sk. index cod som talar om vilken belastning däcken klarar. Det bli ju en sk. hävarms effekt, på fram hjulsdrivet är det extra märkbart typ grus/gräs/regn. Så åk till en våg å kolla bakaxeltrycket å index coden innan ni gör ngr.stora ingrepp. Hoppas att det blir så att ni kan ta med fordonet, det är perfekt som ett komplement till cyklarna.:mcride:
 
Senast ändrad:

morsan

HBK Medlem
Inlägg
130
Kommun
Kumla
HBK-Nr
745
Medlemskap
2024
Sv: Motorcykelställ

hej Mizar! ska du sälja det? har inget drag på bilen så det kanske inte passar eller så går det att modifiera det. om du ska sälja det, har du någon bild du kan maila? Tänkte ha en EU moppe i mellanåt och när där imellan en packbox.
Tack Gubben för ditt inlägg jag får kolla upp det.
mvh. morsan
 

morsan

HBK Medlem
Inlägg
130
Kommun
Kumla
HBK-Nr
745
Medlemskap
2024
Sv: Motorcykelställ

Hej Gubben! Hur kollar jag index koden & tillåtet bakaxeltryck?
MVH. Morsan
 
Senast ändrad:

morsan

HBK Medlem
Inlägg
130
Kommun
Kumla
HBK-Nr
745
Medlemskap
2024
Sv: Motorcykelställ

Hej Håkan! ber om ursäkt det var inte planerat med köp och sälj utan det var nog bara en tillfällihet som gjorde det. Det är väll ändå inte meningen att jag ska behöva be vererbörande lägga ut en annons vid ett sådant tillfälle. Min fråga kvarstår dock om det är någon som har byggt eller har erfarenhet av något hemmabygge eventuellt ritningar.
Självklart ska anonnssidan användas bra att den finns och hoppas att fler använder den för saker som blivit över vid byte av husbil eller som man inte har någon användning för längre av andra orsaker.
Mvh. Morsan
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4439

Guest
Sv: Motorcykelställ

hoppas att det passade och att du är nöjd med köpet. om det inte passade så är det ju synd. fullt naturligt infall i en tråd som den här, och smidigt att slippa lägga ut en annons om något som är uppgjort redan...

men annonssidan är ju bra, när man inte vet säljare / köpare...

mvh
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29989

Guest
Sv: Motorcykelställ

Hej. Exelarket skrivskyddat. Finns det lösenord? Mvh Philip
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Motorcykelställ

Vänligen använd Annonsmarknad för Köp o Sälj.

Att berätta att man har ett ställ över och funktionen av det i en tråd som diskuterar just det kan ju bara anses som hjälpsamt ?? Tror inte det var tänkt som spam eller ett "fulsälj".

Stör man sig så kan man ju alltid rapportera "tilltaget" :rolleyes:

Peter :)
 

Bilagor

  • report.jpg
    report.jpg
    16,2 KB · Visningar: 168
Senast ändrad:
Toppen