• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mora

Hackef

HBK Medlem
Inlägg
152
Kommun
Linköping
HBK-Nr
10056
Medlemskap
2024
Sv: Mora

Struntprat, tycker jag.
Var i Mora under Vasaveckan nu i augusti. Mora park hade gjort i ordning extraplatser åt oss husbilsåkare som skulle cykla, så att vi kunde stå nära Mora och målet. Fanns också platser vid golfbanorna samt flera andra platser.
Jag tycker Mora sköter det här bra. Det är min erfarenhet. Så från min horisont har jag inte sett något att klaga på.
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.152
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Mora

Så klart att de ordnar med platser vid evenemang så som cykelvasan. De öpnnar till och med parkeringarna vid Tlngsnäsbadet för csmping. De tillåter även parkeringar på gräsmattor och i parkområden. Vid cykelvasan i år utfärdades inga p-avgifter eller böter. Den ensamma mc-polisen hade fullt upp med att hålla utryckningsvägar fria...

...det är vid övrig tid som man kan uppleva att kommunen inte önskar husbilster utanför campingen.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Mora

Vi brukade stanna i Mora och äta och handla men när vi kom dit för tre år sen var samtliga platser man tidigare kunde övernatta på belagda med nattparkeringsförbud.
Sen dess har vi inte stannat Mora utan bara kört igenom, det finns andra plaster man kan handla på och därtill känna sig mer välkommen.
 
Toppen