• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Montering på taket.

F

F.d. 53284

Guest
Jag är nybliven ägare till en Sunlight T 67, min första husbil, och har konstaterat att jag behöver montera en hel del utrustning på taket,
En Wi-Fi förstärkare, parabol och solceller. Det mesta kan väl limmas idag för att slippa håltagningar men hur löser jag all kabeldragning på bästa sätt?

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026
Sv: Montering på taket.

På min (Chausson Flash 25) är det en kabelknutpunkt längst upp i en garderob där det bl.a är fördraget kabel från EBL för inkoppling av solpaneler, coax för antenn mm. Så det är bara att borra rakt upp där.
Kolla i kopplingsschemat för elen, på nätet eller med andra Sunlightägare.

Peter :)

Senast ändrad:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Montering på taket.

För själva genomföringen finns olka varianter, Bl.a. den här. Den finns även med två sladdingångar. De limmas med Sika, Casco marin el. dyl.

644.jpg

M.v.h. JANKRO.

Toppen