• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Montering av TV antenn på Adriatic 690

F

F.d. 29819

Guest
Har köpt en Adriatic 690, skall nu montera en TV antenn.
I tekninsk data framgår att antennkabel och uttag finns monterat, och det stämmer bra.
MEN: Var hittar jag kabeländan som skall anslutas till antennen?
FRÅGA: Är det ngn av våra klubb-vänner som har en 690 och monterat TV-antenn, var är den monterad och var har ni hittat kabelsnutten??
Adriatic 660 är i princip samma bil med ngt annan planlösning, kanske någon av Er kan hjälpa till med ovanstående.
Ser fram emot många och uttömmande svar, tackar på förhand.
Vi åker en sväng till Östersund i veckan som kommer.
Hälsningar Lars-Åke
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Montering av TV antenn på Adriatic 690

Hej är det en helt ny bil? Det brukar nämligen inte vara förborrat vid taket utan man får själva dra kabel från uttaget i bilen och upp till antenn!

Nu har inte jag sama bil som dig men i min så låg kabeln virrad bredvid uttaget inne i bilen. Man fick ta bort en lucka för att nå allt!

Förmodligen inte det svaret du ville ha men kanske någon hjälp på vägen!
 

Miata

HBK Medlem
Inlägg
138
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1927
Medlemskap
2025
Sv: Montering av TV antenn på Adriatic 690

Hej där i Ludvika!

Vi har en Adriatik 660 SP -08 som levererades med antenn typ "visp" monterad på taket ovanför garderoben. Efter att ha passerat en antennförstärkare i garderoben, går kabeln framåt längs med bilens vänstra sida, tillsammans med en värmeslang, i vinkeln mot taket. Kanske ni inte har denna värmeslang eftersom vår ser ut att leda till alkoven?

Hälsningar från Janne i Helsingborg
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Montering av TV antenn på Adriatic 690

Under bottenskivan i garderoben ligger en grå slang med en mängd kablar. Dessa är märkta med tape och symboler för solceller, antenn (parabol eller förstärkare), AC. Andra änden av denna slang mynnar ut vid elektroblocket.

I garderoben går en kabelkanal i form av en vinkelbockad plast. Bakom den, högst upp ligger antennsladden hopvirad.

I taket sitter en liten klisterlapp med en röd prick som markerar var hålet till antennen skall borras. Kontrollmät för säkerhets skull.

Nu har jag tittat på planlösningen för 690 och den har ingen garderob ser jag. Jag tror inte att Adria har tänkt att ha antennen i någon av garderoberna längst bak. Kanske tanken är att montera antennen i toaletten? Min beskrivning ovan lär i alla fall inte stämma på din 690.
 
Senast ändrad:
Toppen