• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Montering av Truma CP plus

RULLAN

FD HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3082
Medlemskap
2022
Har nu monterat den nya manöverenheten till Trumavärmaren. I vår HB sitter värmaren så till att man inte behöver koppla bort gasolrören för att komma åt att byta elektronikplattan.

Som alltid när man river omkring i en husbil blir det ju stökigt en stund men jag är är mycket nöjd med slutresultatet. Jag har provkört den några varv och kalibrerat rumsgivaren med "offset-funktionen".

Bilen står nu avställd utanför vårt hus så jag ställde manöverenheten på
19 grader och gick in några timmar. Vid återkomsten var temperaturen c:a 18,5 grader och med det är jag nöjd. Jag provade även timerfunktionen för att under några timmar sänka temperaturen för att därefter återgå till den ursprungliga inställningen.
 

Bilagor

  • IMG_1023.jpg
    IMG_1023.jpg
    760,5 KB · Visningar: 116
  • IMG_1056.jpg
    IMG_1056.jpg
    1,7 MB · Visningar: 93
  • IMG_1057.jpg
    IMG_1057.jpg
    963,3 KB · Visningar: 81
  • IMG_1060.jpg
    IMG_1060.jpg
    2,1 MB · Visningar: 81
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Montering av Truma CP plus

Var har ni köpt manöverenheten och vad kostade den?

Bernt

3.175:- från Alde direkt till återförsäljare i mitt exempel Linköpings Husvagnsservice manöverenhet plus kretskort (gamla i retur) annars 2.000:- extrapåslag dom gör om det gamla kortet till uppdaterat kort. Tidsåtgång enligt Alde 1-2 tim beroende var pannan sitter och manöverenhet sitter och om det finns 12v ström lättåtkomling för timerfunktionen. I mitt fall var det lite besvärligt så det tog 2 tim extra pga av nydragning (osynlig). Lasse tykte att det var så pass intressant eftersom det var stans första installation (enl Alde) och därav ett mycket förmånligt pris och god hjälp av ägaren av bilen. Fungerade direkt och mycket nöjd. Det är bara att beställa pris runt 5000:- med montering skulle jag uppskatta.
 
Toppen