• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Montering av klimatanläggning

F

F.d. 3211

Guest
Under våren 2006 monterades en klimatanläggning på husbilen (Waeco 1500) som skulle gå att ansluta till både 220 V och 12 V. Installationen skulle utföras av Bramzells El-Diesel i Jönköping. Under hela sommaren hade jag stora problem med funktionen genom att säkringarna gick sönder samt att kablarna blev mycket varma. Innan semesterresan skulle påbörjas kontaktade jag Bramzells och bad dem göra en total översyn med anledning av de fel jag hade, trots detta fortsatte samma problem. Vid kontakt med andra "förståsigpåare" fick jag mängder med förslag till åtgärder som jag skulle göra. Efter mycket om och men kontaktade jag El-Diesel i Aneby vilka lovade att kontrollera över hela inkopplingen av anläggningen. Efter en dags arbete kunde dom konstatera att klimatanläggningen var felaktigt inkopplad bl.a saknades både en plus ledning och en jordledning.

Hädanefter kommer jag alltid att åka upp till dom trevliga proffsen i Aneby för de vet vad de sysslar med och jag kan varmt rekommendera dem.
PS. Nu håller säkringarna och samma kablar är kalla och anläggningen fungerar perfekt.

Med vänlig hälsning.
Habo 45
 
F

F.d. 243

Guest
Sv: Montering av klimatanläggning

Eftersom Habo 45 är elektrikerutbildad drog han 220V ledningarna själv. 12 V kopplingen lämnade han till en verkstad som tog ca 8000 kr för inkopplingen. Habo 45 bad mig lämna detta svar eftersom han skulle resa bort och inte hann besvara frågan.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen