• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Montering av cykelställ på Aviano 684 P -10

F

F.d. 51064

Guest
Jag har kollat olika ämneskategorier och hittade ingen som passade riktigt. Så jag hoppas att det är ok att det hamnade under Markisen.
Vi hade tänkt montera ett Fiamma cykelställ, för 2 cyklar, i helgen. Vi sitter nu här med en ritning som vi fick från husbilsfirman och vi vet inte vilket mått vi skall utgå från när vi börjar. Inget verkar stämma. Antagligen är vi för dumma för att förstå.
Är det någon som har monterat ett cykelställ på en Bürstner Aviano 684 P eller en 684, och har förstått ritningen och dess måttangivelser.
Detta cykelställ skall skruvas med genomgående bultar genom träregel/vägg.

skanna0002 (567x800).jpg

Karin

Senast redigerad av en moderator:

svensei

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2025
Sv: Montering av cykelställ på Aviano 684 P -10

Hej! Jag tror att detta är en ritning som visar träreglarnas placering. Antagligen ska de kraftigare reglarna användas för fästning av cykelställ. Föreslår att ni tar kontakt med handlaren, ett felmontage vore nästan katastrof. Lycka till!

F

F.d. 51064

Guest
Sv: Montering av cykelställ på Aviano 684 P -10

Ja, vad kan man säga...
Egentligen behövdes ingen ritning, utan man sökte reglarna via knackning med gummiklubba.
Det svaret fick vi från firman när jag ringde och frågade.
Så gubben började knacka och tänk han fann de eftersökta reglarna.
Cykelstället är nu monterat och klart, det är bara cyklarna som fattas.

Karin o B-O

Toppen