• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Monterat Markis?

F

F.d. 3910

Guest
Hej där ute!
Finns det någon i klubben som själv har monterat markis på bilen? Är det att rekomendera att ge sig på detta själv eller ska man använda sig av någon firma?
Anser mig själv som ganska händig, jobbar som hantverkare (elektriker) och man måste ibland vara en tusenkonstnär!

Vad behöver man tänka på, tätning, fastsättning osv. val av markis sort/fabrikat.
Skulle vara kul att läsa lite åsikter i detta ämne.
Har sökt på forumet, men ej hittat något som fördjupat, tar upp detta ämne.
Tack på förhand.
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: Monterat Markis?

Jag har precis satt på en markis. Jag lämnade in den. Genomgående bultar är att rekomendera, tänk sedan på så dörren går att öppna när markisen är ute. Det är inga problem att montera själv, bara man tänker sig för så allt stämmer innan man börjar borra.
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Monterat Markis?

Tjena Jajje. Jag har just hämtat min markis och jag tänker montera den själv.Jag fick med tätband och massa där jag köpte den Tillhörande bultar och skruvar fanns med i markiskartongen och adapterkartongen. Anledningen till att jag själv gör det är att verkstäderna inte har tid nu att göra det Fick en bra instruktion så jag tror nog det går bra Beställde en Omnistor 8000 5m lång.
 
F

F.d. 25038

Guest