• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Montera temostat

GTV6

FD HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
23263
Medlemskap
2022
Chassiefabrikat: Peugeot
Chassiemodell: Peugeot J5
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: 2.5 D
Årsmodell Chassie: 1990
Husbilsfabrikat: Adria
Husbilsmodell: Adria
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1990
Ämnesområde: Kylsystem
Hej

Första gången jag postar här, hoppas jag postar rätt och på rätt plats!

Jag ska byta termostat på min diesel J5:a men kan inte riktigt komma på hur packningarna skall monteras, främst då gummitpackningen.

När jag monterade isär den gamla så satt gummitpackingen vänd mot termostatlocket, dvs termostaten satt utan packing mot termostathuset men det känns lite knäppt då trycket borde vara högre mot termostathuset och således gummitpackingen borde sitta mellan termostaten och huset!
Någon som vet eller har en workshop manual att leta i?

mvh Michael

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025
I den "verkstadshandbok" som jag har så syns ingen gummipackning över huvud taget, utan bara en tunn plan packning (fiberpackning ?)som ska vara monterad mot huset därefter termostaten och locket.
Har du köpt en ny termostat och det år en gummipackning med? Isåfall är det inte ett spår i den så den ska träs om flänsen på termostaten?
// Göte J

Toppen