• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

montera extraljus utan frontbåge??

hymer698

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
9701
Medlemskap
2026
hej
finns det någon som har monterat extraljus på en Fiat Dethleffs -99 utan frontbåge.
det verkar ju bara vara plast i kofångaren!
tänkte ev. använda ett fäste som man sätter bakom nummerplåten, men det verkar inte bli så stadigt.
det är ju en bra bit in till balken, om man skulle fästa där ,med risk för att kanske plasten spricker.

tacksam för alla tips

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: montera extraljus utan frontbåge??

Det funkar ... med stålhållare bakom nummerplåten. Finns bl a hos Mekonomen - pris? - 185:- !

Bilagor

• headlamps.JPG
    headlamps.JPG
    119,7 KB · Visningar: 19
Senast ändrad:
F

F.d. 58573

Guest

Ser även ut att vara ett rejält underlag för nummerskylten. Är den tillverkad i kraftig plåt?

De skylthållare av plast som finns på marknaden håller inte för påfrestningar; jag har lyckats knäcka plasten och bucklat till nummerskylten två gånger denna vinter. Detta genom att köra ut i snödrivorna vid vändning på smala fjällvägar, något som bilen i övrigt är byggd för att klara problemfritt.

Problemet iofs förhoppningsvis redan löst då jag i fredags fick en kraftig underlagsplåt tillverkad hos en lokal plåtverkstad.

IMG_3299.jpg

aake

F

F.d. 3297

Guest

Kommer att, "så småningom", att fästa "ett knippe extralampor"
framför/ovan alkoven på en egensvetsad ställning av fyrkantsrör.

2 par fjärrljus för landsväg och ett billigt par BILTEMA-kastare till
"rangering och kvällskörning" på skogsvägar med gropar och gupp.
Vem vill ha ljuset upp i träden? Där gör det ingen nytta!

Samtidigt så blir det en "båge" över bakändan för olika antenner
och som stegstöd.

"Tack och lov" för äldre bilar med rejäla balkar och Al-hud.

hymer698

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
9701
Medlemskap
2026

japp det är den jag har ,men sitter denna bara i plasten? eller har du längre skruv som går in till plåtbalken med någon typ av distanshylsa mellan plast och stålbalk.

//robban

Toppen