• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Monster USB

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Har någon provat ett så här monster USB? Funkar det kan man slänga ut hårddisken.
:confused:

2TB.jpg

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Monster USB

Jag m.fl. köpte sådana vrålbilligt från Kina för något år sedan. De hade en verklig kapacitet på 6 eller 7 Gb!

Jappe

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Föredrar mindre o samma med minneskort Samlar man för mycket på ett o blir av med det är det inget kul.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Problemet med de jeg kjøpte var som for de jappe kjøpte. Ser ut som kjempestor til en virkelig tester, mine 512 GB klarte å ta imot 4 GB, men jeg hadde regnet med muligheten og testet med en gang og fikk tilbake pengene og selger ble utslengt fra ebay. Etter patching av kontrollblokken ble de til gode 4 GB sticks - og gratis for meg.

Et problem med test av store usb sticks er at med fat filsystem er største fil 4 GB, jeg laget flere filer på 2 GB hver som ble kontroll lest etterpå. Hver blokk inneholdt filens nummer og blokknummer. Når en skriver utenfor det fysiske området så overskrev disse tidligere data, men heldigvis bare på slutten av sticken. Jeg fikk ingen skrivefeil før ved overskridelse av 512 GB grensen og ved les ble det først rot i innholdet så jeg avbrøt uten å få fysisk lesefeil!

Formatering til ntfs med verifikasjon ga feil etter noe mer enn 4 GB, uten verifikasjon ga ingen feil. Skriving av mange små filer til ntfs gikk fort i dass, så dette kan benyttes som en test.

Men kvalitets SSD er ikke veldig dyrt lengre om en ikke går etter de virkelig store på over 2 TB. 10 TB er fortsatt med vesentlig høyere pris pr GB enn de som er under 2 TB.

Toppen