Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
IT-experter rekommenderar att akut
byta lösenord på sina enheter för att
inte drabbas. Det är inte känt om
några svenska kunder har drabbats.
Även om du inte har något att dölja så finns det många som sparar i stort sett hela sitt digitala liv på dropbox, google drive med flera. Inte bara bilder utan lösenordslistor, givetvis med bankinloggning, pinkoder, bankkontonummer och kreditkortsnummer osv, barnens skolschema, onda planer för att uppnå världsherravälde (hehe...), lathund för släkt och vänner med instruktioner om var nyckeln till sommarstugan är gömd, arbetsgivarens bokföring, och så vidare i oändlighet...
Detta är inte hörsägen, jag har förstahandsinformation. Numera påpekar jag sällan riskerna med att spara allt i "molnet", för att slippa bli beskylld för att lida av den åkomma du beskrev.
Samtidigt har jag förstahandsinformation om hur enkelt det ibland kan vara att få tag i information som allmänt anses vara väl skyddad.
Vi kan väl säga så här: Det finns ett förbluffande överskott av inkompetenta klåpare på alla positioner, och det kan räcka med att en enda klåpare, jag själv inkluderad (hehe...), gör ett misstag för att ett "säkert" system ska hamna i riskzonen för att börja läcka som ett såll.
Dessutom, när till och med banker och militär drabbas av ohederliga medarbetare, finns det då verkligen någon som tror att samtlig personal som hanterar google drive med flera är rättskaffens och fläckfria? Trots att det bara krävs några knapptryck för att till exempel kopiera och sälja ett medlemsregister, lösenords- eller kreditkortslista?
Ja, tydligen...
Kryptering... Ja, det är ju bra, för den som är så pass insatt att man krypterar lokalt innan man laddar upp, och aldrig använder en molntjänsts inbyggda kryptering. Och att man till den egna krypteringen inte väljer någon av de svagare algoritmerna, som till exempel enkel DES. För den lär ju till och med jag ha möjlighet att knäcka. Har jag hört...
Det är bara det att gemene man har ingen aning om att det finns olika sorters kryptering. Man hör ordet kryptering och känner sig genast varm och mysig, utan att förstå att krypteringen kan vara lika usel som ett tiokronors hänglås på biltema.
Nej, nu får det vara färdigkverulerat för idag! I preventivt syfte passar jag nu på att be om ursäkt till alla som eventuellt känner sig kränkta av mina hutlösa påståenden!![]()
Å varför skulle Apple vara immuna mot hacker-attacker ??![]()
Bara på skoj, läste tråden då jag var nyfiken efterom jag inte riktigt vet vad "molnet" är.
Kunde inte låta bli att lägga upp en rolig bild, fick den av en vän på mailen när jag jobbade med fruns ipad. (den gav jag upp med, vi var inte kompatibla......)
Ovanstående är endast delvis riktig. Det finns mer än iCloud. Alla stora amerikanska datorföretag har sina egna moln, Microsoft, Google (Chromebook), Dropbox, osv.Allt för att få kontroll över dig, dina vanor, dina inköp etc, etc. Sätt gärna en psykiatrisk diagnos på mig. Paranoia ligger väl närmast till hands, det bjuder jag på.
Eller så är de sponsrade!
Kanske Putin har ett finger med i spelet i sin iver att bygga ett nytt Sovjet?
Hackerattack mot Iphoneanvändare
Ett stort antal Apple-användare i
flera länder, bla Australien, Stor-
britannien och USA, har fått sina
Iphone- och Ipad-enheter kapade och
krävs på pengar.
Genom att kapa användarens kontoupp-
gifter till Icloud via exempelvis
"phishingmail" kan hackaren aktivera
funktionen "Hitta min Iphone". Därpå
har man krävt 55 pund, drygt 650 kr,
för att låsa upp enheten igen.