• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Molnet - en arrogant inkräktare!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag upptäckte idag att "Molnet" har börjat knö in bilder i en platta som jag köpte nyligen. Inte bara egna utan även andras bilder. Jag är mycket upprörd nu! Kan man anmäla Molnet för hemfridsbrott eller hur ska man hantera den här självsvåldige inkräktaren?

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Molnet - en arrogant inkräktare!

Hur kan andras bilder knös in i ditt moln?
Begagnad och inte "städad" platta?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Sprillans ny. Har den varit ute i svängen tidigare tro?!

Jppe

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Hej! Jppe. Undrar på vilka andra ställen dina bilder hamnar?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag hittar dem inte längre. De har nog gått och gömt sig någonstans i plattan och ligger där och lurar ut något fanstyg. Jag försökte radera dom tidigare men trodde inte att jag lyckades med det. Det kanske är Lithiumligan* som har smugit in en trojan i plattan.

*En internationell samling iPadister som tycker att den androida världen är överflödig och smyger in trojaner i plattorna som kan användas till att antända batterierna och bringa dem att explodera!

Jappe

F

F.d. 58882

Guest

Jappe

Varför hålla på med moln & andra nymodigheter? Duger det inte med en gammal Agfa & 136-film så slipper du Lithiumligan's härjningar.:D

Bennie

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag gillade inte Agfas färger riktigt. De var för varma och tillgjorda för min smak. Jag föredrog Kodachrome eller Ektachrome. Det var innan japanerna tog över marknaden med Fujis filmer.

Det är inte jag som håller på med molnet. Jag har lagt ner mycket tid på att hitta alla inställningar som lämnar över kontrollen av plattan till alla möjliga utbölingar och illgärningsmän!

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Tänk att man kan se så olika på nymodigheter, för mig är molnet en välsignelse då jag slipper oroa mig för diskkrascher och allehanda säkerhetshål i Windows.
Tidigare lagrade jag mina bilder på laptops och externa hårddiskar.

Google Foto funkar utmärkt och gratis.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Om det är Cumulus-moln, så skicka dom till mig!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Bara i Jappes moln som tätade sig själv!
Skämt åsido, jag tror att Google har full koll på detta, dessutom är det knappast intressant att titta på andras amatörbilder, än så länge har ingen lyckats med att smitta jpg, png, eller mp4-filer.

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2025

Du måste slå in plattan i aluminiumfolie när du inte använder den!
Det står väl i manualen?

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Jag gillade inte Agfas färger riktigt. De var för varma och tillgjorda för min smak. Jag föredrog Kodachrome eller Ektachrome. Det var innan japanerna tog över marknaden med Fujis filmer.

Det är inte jag som håller på med molnet. Jag har lagt ner mycket tid på att hitta alla inställningar som lämnar över kontrollen av plattan till alla möjliga utbölingar och illgärningsmän!

Jappe

Har du inte blandat ihop det med filmerna, Kodacrome var väl varmt rödgul, Ektacrome och Agfa mera naturtrogna? :)

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har ingen riktig dator tillgänglig; ska försöka svara ändå. Alla ögon är olika!

Jappe

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Det stämmer naturligtvis, men på den tiden var det nog ganska många som delade samma åsikt om Kodacrome, jag fastnade f.ö. ofta för Fuji? :)

Toppen