• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mobilt bredband utomlands - tips om operatörer och priser

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Hej, många av oss har behov av mobil uppkoppling under kortare/längre vistelse i olika turistländer! Ser i varje fall för egen del inför 2011, behovet av en samlad information, baserad på HBK-ares egna positiva och beskrivbara erfarenheter; ex i form av vistelse i ett land, viss operatör (inkl hemsida), kostnader, förutsättningar/begränsningar, övrig info och som kan beskrivas i ev inlägg nedan!

Beroende på vad denna fråga kan ge, så vore det senare intressant om någon av ”webbarna” skulle kunna arrangera ett sökbart sammanställt underlag i ämnet inom HBK’s ramar?
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.271
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Mobila kontantkort för PC, erfarenheter - faktainsamling?

Jag uppfattar att frågan gäller mobilt bredband.

I Storbritannien köpte jag i höstas ett kontantbredband från Europolitan fön £20 inklusive en dongle. Varaktighet en månad och max 3GB nedladdning. Månadsvis förlängning kostade något mindre. Det fungerade utmärkt så länge vi höll oss inom någorlunda bebyggda områden.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Mobilt bredband utomlands - tips om operatörer och priser

En oversikt over utbudet i Spania (tror jeg har fått med alle pr. desember 2010):


Carrefour: 1 euro/dag for 100MB full speed, deretter 128kbps
Yoigo: 3 euro/dag for 100MB full speed, deretter 128kpbs
Simyo: 0.03 euro/MB
Orange: 3.5 Euro/dag for 250MB full speed, derettet 64kbps
Telefonica eller Movistar koster mer enn de andre!
Vodafone uke for 19 Euro, 15 dager for 29 Euro eller mnd for 49 Euro

Masmovil
3 eller 5 cent pr. MB avhengig av registrering.
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Mobilt bredband utomlands - tips om operatörer och priser

Vart tog mitt inlägg vägen? Det gällde också mobilt bredband och där är jag inte enig med Knut! Jag fick betala 29 euro för två veckor hos Vodaphone. 1 gb snabb uppkoppling och därefter 1 gb långsam uppk.

Jag vidhåller att prisbilden är volatil!

Jappe
 
Senast ändrad:
Toppen