• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mobilt bredband i Australien

F

F.d. 10098

Guest
Det har skrivits mycket om mobilt bredband i Europa. För den som tänker åka runt i Australien (med husbil eller på annat sätt) kan jag rekommendera Telstras förbetalda mobila bredband. För ca 70 AUD får man en dongle med simkort och en månad/2 GB och sedan kan man enkelt fylla på med tid eller GB. Bra täckning även i norr och väster (mycket bättre än min egen mobil som inte kan utnyttja Next G) och bättre hastighet än det brukar var med Telias motsvarighet i Sverige. Man bör dock inte lämna butiken innan man sett att allt fungerar - i mitt fall behövdes lita handpåläggning via kommandotolken pga "europeisk datorstandard".

Sv: Mobilt bredband i Australien

Hastighet med Telstra NextG er bra, selv om her vi bor er det ingen dekning - har super dekning med Optus og de som bruker deres nett. Selv benytter vi Virgin mobil - eneste operatør med en snill avslutning på det forbruk en har kjøpt - når kvoten er brukt opp så har en fortsatt 64 kbit/s, det holder til å kjøpe mer GB online.

Klart at i enkelte andre distrikt er det Telstra som er den eneste med dekning. Kjører en på småvier så er det ingen dekning på mobil i det hele tatt. Når vi kjørte rundt hadde vi med en 120cm toveis parabol for internet - 100% dekning i hele Australia, nå hviler abonnementet på denne løsningen.

Tillbaka
Toppen