• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

mobil + foto + Garmin + Android till låg pris

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: mobil + foto + Garmin + Android till låg pris

Det är tydligen en ZTE Skate som Medion satt sitt märke på. Den kommer att finnas på den svenska marknaden senare i oktober för 2290 kr. Tyvärr har den en långsam processor men har en stor skärm.

Den har Google Navigation men var ser du att Garmin är installerad?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Navteq ägs av Nokia och används av ett flertal tillverkare av navigatorer och appar, bl.a. Garmin.

Även Google använder kartor från Navteq och även från Teleatlas som ägs av TomTom.

Jag ser inte vitsen i att använda en navigeringsapp från Medion när Google Navigation redan finns i Android. Möjligen har man tagit bort G Navigation och ersatt med en egen variant och dessutom låst telefonen eller så är datakostnaden för att använda Medion GoPal inbyggd (gratis).

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Om jeg husker rett så er GoPAL også namnet på programvaren i en Medion GPS som ikke kjører Android. I så fall bruker den kartdata som ligger lokalt på boksen. Medion har en OEM-avtale med Navteq på samme måte som Garmin.

Tror GoPal er en custom utgave av Navigon.

Litt mer info på tysk MEDIONshop Deutschland: Navigation

F

F.d. 55451

Guest

Om jeg husker rett så er GoPAL også namnet på programvaren i en Medion GPS som ikke kjører Android. I så fall bruker den kartdata som ligger lokalt på boksen. Medion har en OEM-avtale med Navteq på samme måte som Garmin.

Tror GoPal er en custom utgave av Navigon.

Litt mer info på tysk MEDIONshop Deutschland: Navigation

Det tolkas som att det är oberoende riktiga GPS-enhet med tillägg av Internet genom att använda kort utanför förinstallerade kartor för Tyskland, Östrig och Schweiz.
Så inte nödvendig användan av internet för räse gennom central Europa. :confused:

CeBIT 2011: Medion präsentiert GoPal Navigator App für Android - NETZWELT
MEDION zeigt GoPal Navigator App für Android | pocketnavigation.de

Samspelet mellan Android och GoPal / Navteq (Garmin-typ) är spännande.
Samspelet mellan Android och Windows 7 i en enhet, vet jag redan och de är nästan helt åtskilda.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen