• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Missljud i växellåda Renault 2007

chevan

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Hjo
HBK-Nr
137
Medlemskap
2024
Chassiefabrikat: Renault
Årsmodell Chassie: 2007
Husbilsfabrikat: Ospecificerat
Årsmodell Husbil: 2007
Ämnesområde: Växellåda
Hej
Jag äger en Renault Master 3 2007 med 2,5 l motor och har problem med missljud i växellådan. När den nya bilen gått ca 100 mil börjar rasslet i lådan och märks i synnerhet på 1:an och 2:an vid "lättgas" d.v.s när motorn varken driver eller bromsar. Vid ca 200 mil hörs ljudet även på högre växlar och hörs även mycket väl utanför bilen. Jag har fått växellådan utbytt vid ca 200 mil och den nya lådan lät på samma sätt och efter 250 mil skar växellådan med låsning av drivhjulen som följd, en mycket obehaglig och farlig upplevelse. Jag har kontakt med tre andra med samma problem och undrar om det finns fler med samma bekymmer, hör av dig snarast så vi kan lösa problemen gemensamt.
Staffan
staffan.ager@hjomail.se
 

Jorma & Leena

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Flen
HBK-Nr
962
Medlemskap
2024
Hej på dej staffan! jag har en renault master 3.0 L motor -06 den har precis samma fel i lådan,min bil har rullat 2000mil.jag var o serva på skobes å frågade om detta o dom sa bara att de va inget farligt bara resonansljud fick inte bättre svar .så jag får kanske åka in engång till dit innan de rasar hela lådan,har garantin kvar....
 
Toppen