• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Missionsresor"

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Hej!

Jag lovade ju att skriva och berätta om bra eller dåliga händelser under våra resor, och här kommer en dålig.
Tillbringade helgen i Karlshamns gästhamn dit vi husbilsåkare är välkomna. Bredvid oss står två andra husbilar från Kalmar. När vi senare på eftermiddagen skall gå och äta på Vägga restaurangen passerar vi den ena bilen och där ser vi något som gör mig så jä-a f-banad :mad:. Den ena bilen håller för fullt på med att tömma sitt gråvatten direkt ut på den asfalterade planen!!!! Vad jag gjorde? Jag talade om för vederbörande på ett mycket pedagogiskt sätt vad vi tyckte om detta tilltag och vad detta skulle kunna innebära för alla andra husbilsåkare som vill sköta sig. De sa inte så mycket till svar, bara en dålig ursäkt om att det "bara" var diskvatten. Jag tror att de skämdes. Jag hoppas i alla fall att de fick sig en tankeställare.

Hälsningar Kerstin
 
Toppen