• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Missionsresor"

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Hej alla husbilsägare!

I vår och sommar in till sena hösten skall jag försöka att visa alla dit vi kommer att husbilsfolket är några att räkna med. Jag skall visa hänsyn, fråga om lov att övernatta, ta med mig mina sopor, vara snäll mot naturen och bemöta tveksamma människor med ödmjukhet och förståelse. Låta "de andra" förstå att vi inte är ett gäng otrevliga översittare, utan några som har hittat ett sätt att leva och gärna vill vara med och spendera hos diverse näringsidkare och att vi är öppna för olika förslag så att vi kan leva tillsammans i harmoni.
Hoppas ni förstår vad jag menar :rolleyes:.
Skall försöka avlägga rapport hur min "missionsresa" fortlöper.

Hälsningar Kerstin
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: "Missionsresor"

Jag tycker nog att man uppträder så hela tiden,det gör man väl om man är vuxen.
 
H

hianders

Guest
Sv: "Missionsresor"

Tycker mig förstå vad Dennis & Kerstin (vi stod granne med er på Ragglanda en gång!) har för andemening med sitt inlägg. Majoriteten av alla husbilsägare uppträder ju så och kommer så att göra fortsättningsvis. Vi är också stolta husbilsägare som med glädje och entusiasm pratar för detta liv. Tack vare denna fina klubb så har vi fått vänner för livet vilket vi är väldigt tacksamma för så det är ingen konst att prata positivt om husbilslivet och Husbilsklubben.se.

Kör försiktigt på vägarna, ta hand om varandra och andra så ses vi någon gång! Om vi inte hörs på melodikrysset idag lördag fm först. Världens snabbaste timme!
:yes:

Nu skiner solen och vi skall dessvärre inte åka någonstans i helgen - men däremot släpa ris till vår lilla kase.

fru hianders/Inger
 
F

F.d. 18368

Guest
Sv: "Missionsresor"

Hej alla husbilsägare!

I vår och sommar in till sena hösten skall jag försöka att visa alla dit vi kommer att husbilsfolket är några att räkna med. Jag skall visa hänsyn, fråga om lov att övernatta, ta med mig mina sopor, vara snäll mot naturen och bemöta tveksamma människor med ödmjukhet och förståelse. Låta "de andra" förstå att vi inte är ett gäng otrevliga översittare, utan några som har hittat ett sätt att leva och gärna vill vara med och spendera hos diverse näringsidkare och att vi är öppna för olika förslag så att vi kan leva tillsammans i harmoni.
Hoppas ni förstår vad jag menar :rolleyes:.
Skall försöka avlägga rapport hur min "missionsresa" fortlöper.

Hälsningar Kerstin

Lovvärt initiativ. Det är aldrig för sent att bättra sig.
 
F

F.d. 55348

Guest
Sv: "Missionsresor"

Ett mycket fint initiativ. Personligen kan jag nog säga att att vi jobbar enligt det temat men att vi sett dom som inte gör det. Se det som en utmaning att få fler "med på skeppet" så fixar vi ett bättre rykte och ett bättre förhandlingsläge för dom som jobbar mot kommunerna ang. ställplatser m.m
 

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: "Missionsresor"

Hej och tack alla ni som förstått vad jag menar!

Mitt svar till er som tydligen tror att alla sköter sig blir, tyvärr, så är inte fallet. Jag har inte förväntat mig att flera tusen husbilsägare skulle vara stöpta i samma form, det enda jag vill framföra är att JAG skall i alla fall jobba för att husbilsfolket blir en kategori människor som ses med positiva ögon!

Vänliga hälsningar Kerstin :angel:
 
Toppen