• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Missfärgad list Adria Matrix 2012

Mikael&Anne

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
14276
Medlemskap
2025
Sv: Missfärgad list Adria Matrix 2012

Har en Adria 2011 med samma problem med ful list på höger sida(ser ut som rost).
Den står på verkstad just nu för list byte,det går på garantin.Klagade och stog på mig redan föregående sommar när bilen köptes.Det är mycket jobb med att demontera plast detaljer enligt verkstad.

F

F.d. 29775

Guest

Har samma blekning på våran- men ganska oviktigt :spinny:

Hokie

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2025

Tittade på min Adria 690 SP från 2008 och ingen missfärgning eller blekning. Däremot är fogen mellan hytt och bodel totalt missfärgad. Skall vara vit men från mitten och neråt är den kolsvart. Finns det något medel för detta. Någon annan med samma problem. Ser för j-gt ut. Ursäkta om jag spårade ur tråden lite grann men tyckte det kunde tillhöra utseendet på våra bilar.
Håkan

F

F.d. 50618

Guest

alla mina lister ser ut som det har fått pesten

En resa ner till italien gjorde att det bytte för till rost gul

Var köper man dessa?

Går det att peta ur dem utan att demontera några detaljer?

//Carl

gunnaro

FD HBK Medlem
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
6766
Medlemskap
2024

Hej! Det går ej att få bort så det är ingen ide att köpa nya för det samma skit.
Jag åkte till billacken han fixade alla dom blev som nya det är 2 år sedan lika fina idag

larsc

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9398
Medlemskap
2025

Prova med Turtle Superwash på en trasa eller svamp så blir fogarna vita igen.

F

F.d. 29908

Guest

Detta är ett lika känt som det gråa partiet på framdelen av taket, har tagit mig för och lackera listen med plastfärg från Biltema. Kostar 69 kr plus lite maskering, känns det är rätt onödigt att riva upp jorden för det på en husbil som saknar garanti!

Toppen