• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Missfärgad list Adria Matrix 2012

F

F.d. 58689

Guest
Hej
Upptäckte idag en list som är missfärgad, och jag lyckas inte få bort det.
Har provat med lite avfettning på en trasa och gnuggat.
Någon som vet hur man får bort det?
Bilder kommer nedan....

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    2,1 MB · Visningar: 61
F

F.d. 58689

Guest
Sv: Missfärgad list Adria Matrix 2012

Närbild

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    1,4 MB · Visningar: 45
F

F.d. 9667

Guest

Om inte garantin har gått ut anmäl som garantifråga!
Lasse:)

F

F.d. 58689

Guest

Ingen garanti...:(

F

F.d. 9667

Guest

Var just ute och tittade på vår hb Adria 670 sl och såg samma missfärgning.
Det är troligtvis så att plasten ej är UV-beständig och då hjälper det troligtvis ej med att byta plastdetaljen för problemet kommer säkert tillbaka om inte Adria har åtgärdat konstruktionen.
Jag har även motsvarande problem med den svarta stora läppen på frontkåpan över halvalkoven.Vår bil är från 2011
Ser för jävligt ut.

F

F.d. 58689

Guest

Var just ute och tittade på vår hb Adria 670 sl och såg samma missfärgning.
Det är troligtvis så att plasten ej är UV-beständig och då hjälper det troligtvis ej med att byta plastdetaljen för problemet kommer säkert tillbaka om inte Adria har åtgärdat konstruktionen.
Jag har även motsvarande problem med den svarta stora läppen på frontkåpan över halvalkoven.Vår bil är från 2011
Ser för jävligt ut.

Samma här, det svarta klistermärken i fronten är helt otroligt fult...trodde det var skit, men gick inte bort...

F

F.d. 9667

Guest

Det minsta man kan begära är att tillverkarna använder sig av material som ej påverkas av solen.Kan acceptera om blekning sker på längre sikt men inte inom 2-3 år efter tillverkning.Vi hade motsvarande problem med en av våra Kabe-vagnar där fönsterluckorna bleknade alltför tidigt.Billigt skräp!
Lasse:(

F

F.d. 58689

Guest

Min är importerad, men jag slängde iväg ett mail till den lokala handlaren här i Falkenberg, får se om de hört nått innan om detta. Kan ju hoppas att adria tar på sig det ändå.

F

F.d. 9667

Guest

Har tagit upp problemet med återförsäljaren i Eskilstuna men då garantin gått ut på vår bil får vi ingen hjälp.Funderar på att ta bort läppen då den är av folie enl. uppgift.Återigen billigt skräp.

F

F.d. 9667

Guest

Berätta gärna hur det går i ert fall i detta forum eller ring mig!
Lasse

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

Ny list kostar 270 kr
Höger sida på vår 06:a är fortfarande som ny
Vänster var riktigt ful.
O.B.S Listen krymper 5-10 cm efter ett tag om man dragit för hårt vid montering.
bosse b

F

F.d. 9667

Guest

Vad är detta för skräp.Kanske borde Adria åka till Japan för att lära sig att bygga kvalitetsbilar.

F

F.d. 58689

Guest

Ny list kostar 270 kr
Höger sida på vår 06:a är fortfarande som ny
Vänster var riktigt ful.
O.B.S Listen krymper 5-10 cm efter ett tag om man dragit för hårt vid montering.
bosse b

Jasså, kostar det inte mer??? Hur får man bort listen? Går man montera bort massa plastdetaljer först kanske....

Krister&AnnChristin

HBK Medlem
Kommun
Robertsfors
HBK-Nr
14178
Medlemskap
2025

Har en 05:a, köpte färg på Biltema och målade listen som såg för bedrövlig ut,
listen blev som ny, målade den förra sommaren och ser fortfarande ut som när bilen var ny!

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

Jasså, kostar det inte mer??? Hur får man bort listen? Går man montera bort massa plastdetaljer först kanske....

På vår 06:a behövde man inte montera bor någon plast.
Jag klöv listen en bit med kniv, petade ut en bit med mejsel, så jag fick tag.
Sen var den bara att dra ut.
Gjorde rent spåret med borste och tryckluft, penslade i lite vaselin.
Sen går det lätt att skjuta i den framifrån, det är öppet framåt bakom plasthörnet (underifrån )
Det går även att trycka i den bit för bit utifrån. Då behöver man vara två och ha ett lämpligt trä eller plastverktyg.
bosse b

D

Deleted member 11118

Guest

Har en Adria Matrix Supreme en 12:a var ute kollade listen, hela min list på båda sidor är lite ljusare än färgen under, är det missfärgning?? Inget jag lagt märke till och faktiskt inget jag läger någon större energi på. Man ser det inte om man inte tittar noga. Importerad från Tyskland. Jag är nöjd med bilen och det är huvudsaken, smådetaljer är inte något som jag hetsar upp mej över.

Toppen