• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

MIO C520

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Läste detta på denna hemsida: GPS-FILER

VARNING har du Mio C520 så köp inte kartuppgraderingen. Din MIO kommer att krascha och MIO gör inget åt detta. Har själv försökt under hela juni men utan resultat. Varje gång jag ringer supporten svarar man att det nog hänt alla med C520.


Vet inte om det stämmer men ni som har en sådan navigator bör se upp och kolla sanningshalten innan uppdatering
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25109

Guest
Sv: MIO C520

Om du köpt en uppgaredering som inte fungerar och inte får hjälp av säljande företag att med åtgärda problemet så skall du absolut gå vidare till Allmänna ReklamationsNämnden.
Kolla deras hemsida Välkommen till Allmänna reklamationsnämnden - ARN för information om hur du gör. Ofta brukar det hjälpa att man meddelar det säljande företaget att man kommer att gå vidare till ARN för att de skall bli mer resonliga. Det finns trots allt en treårig reklamationsrätt vid all handel till privatpersoner i Sverige oavsett vad företaget skriver i sina garantier.

MVH
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7282

Guest
Sv: MIO C520

Tänk då på att efter 6 mån är det köparen som skall bevisa att det är fel på varan
En GPS som inte fungerar alls efter uppdatering är kanske inte så svårt att hävda,men
att bevisa att ett fel är ett "ursprungsfel " är värre.

Jag har krånglat med säljaren till dotterns moppe tillräckligt, finns det inte goodwill hos
företaget så blir det mycket besvärligt:mad:.

Så varje gång man köper en kapitalvara skall man vara noga att dokumentera allt.
Alla telefonsamtal,besök, få muntliga överenskommelser på mail osv.

Men vem tänker på det :(?

// Pär
 
Toppen