• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Minneskort

F

F.d. 12848

Guest
Vad typ av minneskort sätter jag in i min Garmin nurmi 660 för att utöka minnet så jag klarar de nya e-u ställplatser till vintern hälsar Illåsen

F

F.d. 16416

Guest
Sv: Minneskort

Jag har också vanligt SD-kort till min Garmin 760. Testade med SDHC, men det fungerade ej. Det lär dock kunna fungera med vissa kortfabrikat. Vilka vet jag ej, men finns säkert någon, som vet här.
Roadglider

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50024

Guest
Sv: Minneskort

Hej
Detta är svaret på My Garmins sida. Lite beroende på typ verkar det som.
Tyvärr bara på engelska:
Question: </SPAN> What is the largest Secure Digital (SD) card that my nuvi, zumo, or StreetPilot can accept?

Answer: As long as the unit has the latest version of software, your unit can use the following maximum card size from the table below. You can use the WebUpdater program to download the latest unit software.

Unit Series Maximum Size of SD card nuvi 16 GB zumo 16 GB StreetPilot C500 2 GB StreetPilot C300* 2 GB StreetPilot i-series* 2 GB
StreetPilot 7200 / 75002 GB
Depending on the model of your unit, it may use either a full size SD card or a microSD card. If you are not sure which your unit requires, please refer to its documentation. Keep in mind the larger the card and number/size of files on the card can slow the units ability to draw the mapping.

*Note: If you have an OEM dealer device please refer to the series above that fits your device. StreetPilot C300 and i-series units do not currently support the SDHC (High Capacity) cards.

Last modified on: </SPAN> 09/09/2010

Min 760 låste sig hela tiden. Efter att jag uppdaterat programvaran fungerar den helt OK. Jag användetr ett 4GB SD-kort.

Hälsningar Torotor / Torbjörn

Senast redigerad av en moderator:
Toppen