F
F.d. 6238
Guest
Hej på Er Vänner. Min Trumatic ger inga GNISTOR. Det finns 2 st batterier som skall tända pannan och jag har mätt batterierna. Varje batteri är på 1,4 volt och det måste väl räcka för att tända pannan.
Är det någon i denna eminenta klubb som kan ge mig ett tips på hur man skall testa "gnist-joxi-moiset" så att man kan få den att ge gnistor. Det går alltså att plocka bort tänddelen från pannan. Vad jag kan se så måste det vara en spole i "gnist-joxi-moisgrejen.
Alltså, när jag vrider runt vredet till Gasolen och trycker den NERÅT så kommer det inga gnistor till Gasolpannan och således blir det ingen "Fyr" i pannan.
(Batterierna ligger med rätt polaritet i rätt riktning)
Tacksam för tips, / Kurt.

Tror att pannan heter Trumatic S5002 och den sitter i min Hymer 564 93:a.
Är det någon i denna eminenta klubb som kan ge mig ett tips på hur man skall testa "gnist-joxi-moiset" så att man kan få den att ge gnistor. Det går alltså att plocka bort tänddelen från pannan. Vad jag kan se så måste det vara en spole i "gnist-joxi-moisgrejen.
Alltså, när jag vrider runt vredet till Gasolen och trycker den NERÅT så kommer det inga gnistor till Gasolpannan och således blir det ingen "Fyr" i pannan.
(Batterierna ligger med rätt polaritet i rätt riktning)
Tacksam för tips, / Kurt.
Tror att pannan heter Trumatic S5002 och den sitter i min Hymer 564 93:a.