• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Min Sygic hoppar

• Startad av Startad av F.d. 50195
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 50195

Guest
Hjälp, min Sygic har börjat hoppa, markören fryser fast i flera sekunder ibland, särskilt i stadstrafik.
Lite irriterande när man får anvisningen för sent.
Detta är ett fenomen som dykt upp i år.
Kan ha kommit med senaste uppdateringen, men jag vet ej.
Någon som råkat ut för detta och löst problemet?
Har Sygic 14.0.2 och kör med en Samsung galaxy tab 10.1
och andriod 4.2.2

Mvh Jerry

Sv: Min Sygic hoppar

Stäng av funktionen "Förbättra positionen genom att använda........." eller något liknande.
Kör med endast GPS aktiverad.

Wizard, tror du att det kan vara det? använder bara plattan i WFI och då ej under resa.
Utökad position använder väl telemasterna för positionsbestämning.
I alla fall värt att pröva.
Någon som har något annat tipps?:confused:

Wizard, tror du att det kan vara det? använder bara plattan i WFI och då ej under resa.

Det är så, hade samma problem själv. Bocka ur "utökad position" så funkar det.
//Tommy

Jag hade samma problem. Det gav mig ett h......e hela vägen ner till Spanien. När Sygic sa "sväng höger" hade jag allaredan kört förbi avtagsvägen. Det är inte så kul i Lyon precis.
:mad:
Så jag vet att det hjälper att bocka av förbättrad position..........osv.

Det är så, hade samma problem själv. Bocka ur "utökad position" så funkar det.
//Tommy

Testar Sygic (14.0.2.) f.n. Hittar inte den inställning ni talar om (utöka eller förbättra position ...).
Var hittar man den? Har letat överallt, men utan "träff".
Kan det bero på att jag kör på en Nexus 7 platta utan 3G/4G kort?
Undrar ...

Var bockar jag av utökad position...?
/Classe

Har inte plattan med mig just nu så jag ska försöka minnas. Under "inställningar" finns ett avsnitt som heter "GPS" (tror jag) klicka här och det ska finnas två eller tre "bockar att bocka i-ur. Bocka ur utökad position här.
Hittar ni inte ska jag kolla min platta.
Ha de gott, Tommy :)

Den inställningen ligger inte under Sygic, utan under "plats och säkerhet" eller något liknande i plattans/telefonens inställningar. Endast GPS skall vara förbockat.

Jag har hittat den förut, men hittar inte tillbaka. Kan det vara så att den INTE finns i nya versionen?

Under Inställningar/Hårdvaruinställningar finns GPS-modul och GPS-satelliter. Där tror jag att möjligheten fanns tidigare. Men man kan bara bocka av eller på GPS-modulen!

Även jag går alltså bet på denna inställning, om den nu finns kvar!

Hälsar
Kåre

Den inställningen ligger inte under Sygic, utan under "plats och säkerhet" eller något liknande i plattans/telefonens inställningar. Endast GPS skall vara förbockat.

Under Inställningar/Platstjänster på plattans inställningar finns tre alternativ, bland annat "Använd GPS-satellit- Plats korrekt till gatunivå"

Men jag tror fortfarande inte att det var där jag ställde in den tidigare. Är envis med att det var inne i Sygic som inställningen gjordes.

Hälsar
Kåre

Så här ser det ut i min sony tablet

Bilagor

• Screenshot_2014-05-20-10-31-28.jpg
    Screenshot_2014-05-20-10-31-28.jpg
    8,9 KB · Visningar: 3

Så ser det ut ungefär, på min Samsungplatta åxå, Roland. Men jag tror fortfarande inte att det är där man ska bocka av enligt Tommy.

Vi får kanske nöja oss med detta och vänta på att Tommy får "kontroll över" sin Sygic! Han har nog bättre minne än mej, eller åxå så finns inte möjligheten längre.

Hälsar
Kåre

Kolla Sygic ...Hårdvaruinställningar...Förbättrad positionering ..avboka den.

Eliza

Det är där som det tydligen skiljer sig på olika "modeller"

Så här ser mitt ut:
Hårdvaruinställningar
GPS-hårdvara där händer ingenting. Alltså EJ klickbar
GPS-modul som man bara kan bocka av eller till
GPS-satelliter som bara visar satellitpositionerna

Så någon

"Förbättrad positionering" finns inte längre i min Sygic!!!!

Hälsar
Kåre

Finns inte i min Sygic heller.
Men å andra sidan brukar inte min hoppa. Det händer att den hoppar på fel väg när vägar går parallellt nära varann, men annars uppför den sig för det mesta.

Så ser det ut ungefär, på min Samsungplatta åxå, Roland. Men jag tror fortfarande inte att det är där man ska bocka av enligt Tommy.

Vi får kanske nöja oss med detta och vänta på att Tommy får "kontroll över" sin Sygic! Han har nog bättre minne än mej, eller åxå så finns inte möjligheten längre.

Hälsar
Kåre

Helt otroligt Kåre, knappen att bocka ur finns inte mer. Efte koll med Sygic togs den bort vid utrullningen till 14.0.2 Så ni som har en gammal version ska kunna bocka ur under inställningar, gps eller uppdatera till ny version.
Beklagar att jag inte varit vaken tidigare men Sygic har fungerat och därför inte brytt mig.
Ha de gott,
//Tommy

Har klickat bort 'trådlösa nätverk' och mitt sygic hackar värre än nånsin, har provat olika insällningar under kartor, ränsat bort skräp i plattan men det blir inte bättre, någon som har något förslag på lösning, innan jag skippar plattan och plockar fram min gamla garmin:swoon:

mvh

Har klickat bort 'trådlösa nätverk' och mitt sygic hackar värre än nånsin, har provat olika insällningar under kartor, ränsat bort skräp i plattan men det blir inte bättre, någon som har något förslag på lösning, innan jag skippar plattan och plockar fram min gamla garmin:swoon:

mvh

Orsaken är kanske att du sparat kartorna på ett långsamt SD-minne?

Tillbaka
Toppen