• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Min Ford tappar all kraft

F

F.d. 29609

Guest
Sv: Min Ford tappar all kraft

hej har en ford 2,4 l 140 hkr 2007 årsmodell när jag skulle åka i väg idag gjorde den ett ryckande sen dog motorn, gick inte ner på tomgång som den brukar göra stängde av huvudströmmbrytaren å körde ett par meter då stod det kontrollera motor styrenheten å motorn gick på tomgång gjorde samma procedur med huvudströmbrytaren sen fungerade det kan det va egr ventilen som hängt sig eller någon som har något annnat förslag

F

F.d. 53081

Guest
Sv: Min Ford tappar all kraft

Jag ropade hej för tidigt. Trodde det var bränslefiltret men samma fel kom tillbaka vid omkörning i långbacke. Kopplade upp mot felkodsavläsare. Fick koden P0299. Turbocharger underboost.
Ska lämna in den på fordverkstad imorgon.

tony o nette

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2026
Re: Sv: Min Ford tappar all kraft

Jag ropade hej för tidigt. Trodde det var bränslefiltret men samma fel kom tillbaka vid omkörning i långbacke. Kopplade upp mot felkodsavläsare. Fick koden P0299. Turbocharger underboost.
Ska lämna in den på fordverkstad imorgon.

Tråkigt men det kan ju fortfarande vara bränsle brist eller en slang som hoppat av.
Här hittade jag lite info.
P0299 Turbocharger/Supercharger "A" Underboost Condition

Lycka till.

Toppen