• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Min första natt i husbil.

F

F.d. 10473

Guest
Hej.

Min fru och jag bestämde oss för att köpa en enkel husbil som vi skulle prova och känna oss för i.
Vi skulle köra till dottern i Lycksele med vår husbil,vi packa och och planera för första
turen med bilen.
Vi gav oss i väg spännda för att prova det nya livet som husbilsägare,frugan och jag
och vårt familjehems placerade barn.
Spänning var på topp och vi bestämde oss för att köra till Orsa första natten.
Vi kom upp till Orsa och leta upp en fin plats på deras camping,ställde först bilen på
ett håll men kablen räckte då inte till elskåpet så jag vände bilen om,och det skulle visa sig sen var ett turdrag.
Vi satte oss att grilla lite kvällsmat innan vi skulle lägga oss,det var gott och vi gjorde oss
i ordning för natten.
Pojken och frugan klättra upp i sängen övanför hytten och la sig och jag bädda där nere.
Det blev plöstligt jäkligt kvavt så att man fick problem att sova jäkligt konstig luft blev det.
Hade inte hunnit somna när det börja hagla kottar på husblilen och hela bilen börja skaka
på bara en minut.
Det tog tag i bilen så att man trodde den skulle flyga i väg,det börja störträngna och blixtra.
Plöstligt small det i bilen och den skönk ihop så jag trodde att alla fyra däcken hade smällt på en gång.
Grabben blev livrädd och jag flög av sängen,in på toa som vart längst bak i bilen.
Men där kom jag inte in för där stack en tjock tallgren in genom taket och då förstod jag att en tall hade rammlat över oss.
Det tog slut lika fort som det börja,vi gick ut och titta på förödelsen och förstod rätt snart
att vår semester tog slut första dagen.
Orsa camping hjälpte oss på bästa tänkbara vis,vi fick en stuga uppe på fjället och gratis
hyrbil och inträde på allt runt Orsa.
Detta hände i början på veckan och vi fick bo i stugan till försäkringsbolaget kom fram till att bilen skulle skrotas.
Sen fick vi hyrbil hem igen.
Men jag gav inte upp för det utan har nu en Hymer 614 B och har fortsatt husbilslivet.

en liten länk till tromben

Tromb drabbade Orsa Camping - Orsa - dt.se

Mvh J F
 
Senast redigerad av en moderator:

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.942
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Min första natt i husbil.

Fy fasen blaser! Maximal otur. Härligt att ni ändå fortsatte husbilslivet. Det är säkert många som blivt avskräckta och därmed missat det härliga livet i husbilen.

:-/<rister
 
F

F.d. 25431

Guest
Sv: Min första natt i husbil.

Oj så tråkigt. Tur att ingen skadades.
 

Jeepkungen

HBK Medlem
Inlägg
636
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025
Sv: Min första natt i husbil.

Jisses vilken start på husbilslivet, nu kan det bara bli bättre :)
 
Toppen