• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Midsommar i Dalarna

Julle o Gunvor

FD HBK Medlem
Inlägg
232
Kommun
Motala
HBK-Nr
567
Medlemskap
2021
Är det någon som har tips om var det är mysigt att med husbil fira midsommar i Dalarna

Tacksam för tips om detta


Julle i Brinka
:music-icon:
 

KaloPia

FD HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
538
Medlemskap
2021
Sv: Midsommar i Dalarna

Hej Julle! Vi är nya husbilsägare men en av våra bästa upplevelser i Dalarna, var med husvagnen på Smedsnäsets camping. Det är en CC-camp och tror att även andra kan komma!? Festlokal med dans - men det mysigaste var Bastun! Olika tider för dam och herrbad - efter värmen badade man naken och simmade bland näckrosorna! Härligt!
En och annan båt "råkade" komma förbi ute på sjön - men det bjuder man på!
Ha det gott! KALoPIA (kjell-arne)
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: Midsommar i Dalarna

Glöm inte vinterdäcken bara!!!
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.587
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Midsommar i Dalarna

Tällbergs Camping är en bra utgångspunkt för att fira Midsommarafton i området.

Det reses ett flertal majstänger under hela dagen på olika ställen och tidpunkter. På eftermiddagen och kvällen är det dans och spelmanslag.
 

Brolle47

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Leksand
HBK-Nr
482
Medlemskap
2021
Sv: Midsommar i Dalarna

Hej Julle!
Tällberg är en fin plats men campingen ligger öppen mot Siljan åt NV, kan vara lite tråkigt vid dåligt väder.
Kan rekomendera Leksands camping, fin strandpromenad ca 2km in till den berömda majstångresningen i gropen (majstångens vagga).
Eller varför inte Västanviks camping, närhet till genuin majstångresning i bymiljö.
För er som vill bo lite avskilt kan jag tipsa om en fantastisk utsikt och solnedgång från Granbergets topp, plats för ca 10bilar, N60.43 45 E14.52.80, (Endast vid fint väder)
Hör gärna av er?, jag bor inte långt från dessa platser.

:music-icon: Hälsningar från Brolle
 
Senast ändrad:

Country

HBK Medlem
Inlägg
190
Kommun
Avesta
HBK-Nr
286
Medlemskap
2024
Sv: Midsommar i Dalarna

Hej !
Det är trevligt att fira Midsommar på Camp Norberg också fast det ligger i västmanland, Majstångsresning på midsommaraftonen och och sen på kvällen dans i Kultrycket och sen gå satmaran på midsommardagen mm och sen har ni närheten (17 km) till värdens störtsta Dalahäst i Avesta/Dalarna.

Country
 
Toppen